اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

در مصاحبه با رسانه‌های صهیونیستی

دیپلمات یونانی: درباره برنامه هسته‌ای ایران موضعی متفاوت از اسرائیل و آمریکا داریم

خبرگزاری فارس: یک دیپلمات یونانی به احتمال ممنوعیت واردات کالاهای تولیدی در شهرک‌های صهیونیستی اشاره کرد و گفت که اتحادیه اروپا در موضوع برنامه هسته‌ای ایران خواهان راه حل دیپلماتیک است.

دیپلمات یونانی: درباره برنامه هسته‌ای ایران موضعی متفاوت از اسرائیل و آمریکا داریم

به گزارش فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت»، اتحادیه اروپا در حال بررسی طرح ممنوعیت کامل واردات کالاهای تولیدی شهرک‌های صهیونیستی کرانه باختری است. این خبر را یک دیپلمات یونانی داده و گفته است که به عقیده یونان، شهرک‌سازی‌ها غیرقانونی است.

این دیپلمات یونانی که به نمایندگی از دولت این کشور در جمع خبرنگاران اسرائیلی و فلسطینی صحبت می‌کرد، روز گذشته در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد موضع یونان در قبال شهرک‌سازی‌ها و محصولات تولیدی در این شهرک‌ها گفته است که اتحادیه اروپا در حال بررسی طرح ممنوعیت کامل واردات این کالاها است.

به گفته وی، کمیته‌ای در اتحادیه اروپا هم اکنون در حال بررسی دقیق این موضوع است و انتظار می‌رود نتایج بررسی‌های خود را نهایتا به کمیته اجرایی اتحادیه اروپا ارسال کند.

او گفته است که این کمیته اکنون دو گزینه را بررسی می‌کند که یکی از آن‌ها ممنوعیت واردات کالاهای تولیدی در منطقه‌ای فراتر از مرزهای سال 1967، و گزینه دیگر ممنوعیت کامل واردات کالاهای تولیدی در شهرک‌های صهیونیستی است.

شروع ممنوعیت رسمی واردات کالاهای تولیدی در شهرک‌های صهیونیستی کرانه باختری، از آفریقای جنوبی بود که ماه گذشته رسما اعلام کرد که کالاهای تولیدی در این منطقه حتما باید با برچسب ساخت فلسطین وارد شود. علاوه بر این، چندین اتحادیه مختلف در انگلیس و دانمارک نیز چنین محدودیتی را برای کالاهای تولیدی در این شهرک‌ها در نظر گرفته‌اند.

در ماه جولای نیز روزنامه «ایندیپندنت» انگلیس مقاله‌ای حقوقی به قلم «جیمز کرافورد» استاد حقوق بین‌الملل دانشگاه کمبریج به چاپ رساند و در آن مقاله، ممنوعیت واردات کالاهای تولیدی شهرک‌های صهیونیستی را امری قانونی و صحیح دانست.

در این مقاله آمده بود که هر یک از کشورهای اروپایی می‌توانند واردات این کالاها را ممنوع اعلام کنند و این امر هیچ‌یک از بندهای قانونی اتحادیه اروپا را نقض نمی‌کند.

دیپلمات یونانی همچنین در مورد موضع کشورش در مورد شهرک‌سازی‌ صهیونیست‌ها در کرانه باختری نیز گفته است: «ما به او (بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی) تاکید و تصریح می‌کنیم که این‌ها (شهرک‌های صهیونیست‌ها در کرانه باختری) غیر قانونی هستند».

وی در نهایت به موضع کشورش در قبال برنامه هسته‌ای ایران نیز اشاره کرده و گفته است که هم یونان و هم اتحادیه اروپا، موضعی متفاوت از آمریکا و اسرائیل در این مورد دارند، که به گفته وی این موضع پیگیری راه حل دیپلماتیک به جای گزینه نظامی است.

انتهای پیام/ق.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول