اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

سفیر اسبق اسرائیل در آمریکا:

اسرائیل طبق معمول مقابل ایران تنهاست/نباید از آمریکا انتظار جنگ داشت

خبرگزاری فارس: سفیر اسبق رژیم صهیونیستی در آمریکا با اشاره به اینکه نفع آمریکا در خاورمیانه دور کردن خود از موضع اسرائیل در قبال ایران است، اعلام کرد اسرائیل باید به این حقیقت که همیشه در قبال ایران تنها بوده است، عادت کند.

اسرائیل طبق معمول مقابل ایران تنهاست/نباید از آمریکا انتظار جنگ داشت

به گزارش فارس به نقل از پایگاه عبری زبان «عاروتص شوع»، «زلمان شوال» سفیر اسبق رژیم صهیونیستی در آمریکا اعلام کرد که اسرائیل باید به این باور که همیشه در مواجه با ایران تنها بوده است، عادت کند.

سفیر اسبق اسرائیل در آمریکا در ادامه مصاحبه خود با این پایگاه عبری زبان اعلام کرد که اسرائیلی ها نباید انتظار داشته باشند که آمریکا در نبردهای اسرائیل بجنگد.

این مقام صهیونیستی با اشاره به اینکه زمانیکه موضوع ایران مطرح می شود، منافع اسرائیل و آمریکا از یکدیگر جدا می شود، اعلام کرد: ما باید به این حقیقت که طبق معمول (در قبال ایران) تنها هستیم، عادت کنیم.

شوال در ادامه گفت: وضعیت فعلی یادآور شرایط جنگ 6 روزه ( جنگ سال 1967 میلادی است؛ زمانیکه اسرائیل هیچ حمایتی از سوی آمریکا دریافت نکرد و حقیقتا دولت «جانسون» به اسرائیل صراحتا اینطور اعلام کرد که اگر پیشقدم شود و فعالانه به مصر حمله کند، در این صورت باید به تنهایی پیامدهای این حمله را متحمل شود و این در تضاد با این حقیقت بود که مصر متعهد به بستن تنگه «تیران» و اقدام جنگی شده بود.

سفیر اسبق رژیم صهیونیستی در آمریکا اینطور ادامه داد که آمریکا در صورتی که نیاز باشد و برای مثال اگر اینطور به نظر برسد که اسرائیل در حال شکست خوردن است، از اسرائیل پشتیبانی می کند؛ شوال گفت: اما وقتی نوبت به تصمیم گیری درباره چگونگی دفاع اسرائیل از خودش می رسد،‌ اسرائیل نباید انتظار داشته باشد که آمریکا پیشنهاد کند.

این مقام اسبق اسرائیلی در ادامه مصاحبه خود گفت که نفع آمریکا در حوادث خاورمیانه ای که ایران را احاطه کرده، این است که به مراتب خود را دورتر از نگرانی های اسرائیل درباره ایران هسته ای قرار دهد؛ بر اساس اعلام شوال، تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر در آمریکا، این سوال که اقدام نظامی اسرائیل علیه ایران چطور می تواند روی کمپین انتخاباتی آمریکا تاثیرگذار باشد، یکی از موارد مهم و برتر رئیس جمهور باراک اوباما است.

شوال در ادامه اینطور اعلام کرد: اما نهایتا اینطور به نظر می رسد که اوباما تصمیم گرفته است که از اقتصاد آمریکا مراقبت کند و اگر بار دیگر در انتخابات پیروز شود، اجرای این دستور کار داخلی ( داخل کشوری) برای اوباما در مقایسه با رسیدگی به برنامه هسته ای ایران اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد.

سفیر اسبق اسرائیل در آمریکا همچنین گفت که در این صورت، آمریکا درک خواهد کرد که باید در راستای جلوگیری از هسته ای شدن ایران اقدام کند و این اقدام آمریکا لزوما برای نجات اسرائیل نیست بلکه برای نجات موقعیت استراتژیک خود آمریکا در جهان و به ویژه در خاورمیانه است؛ شوال اینطور ادامه داد که آمریکا نهایتا وارد عمل خواهد شد اما تا زمانیکه آمریکا آماده حرکت شود، خیلی دیر شده است؛ آمریکا می خواهد درگیری با ایران را برای یک تا دو سال به تعویق بیندازد اما هر گونه تاخیر به ایرانی ها یک امتیاز دیگر خواهد داد.

شوال در پایان مصاحبه خود گفت که تصمیم گیری درباره اینکه چه چیزی برای منافع تل آویو بهتر است، به عهده خود اسرائیل است؛ شوال گفت: البته ما باید این تصمیم گیری را طوری عملی کنیم که دوستی ما با آمریکا رد و یا تحقیر نشود.

انتهای پیام/ن.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول