اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حمایت استانداری

دانشکده خبر اهواز صاحب خانه شد

خبرگزاری فارس: دانشکده خبر اهواز با حمایت استانداری خوزستان، بالاخره صاحب خانه شد.

دانشکده خبر اهواز صاحب خانه شد

رئیس دانشکده خبر اهواز امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در مرکز استان از استقرار این دانشکده در ساختمان قدیم مرکز آموزش و پژوهش استانداری خوزستان خبر داد.

مجتبی احمدی افزود: با دستور ویژه استاندار و حمایت حسینی معاون سیاسی اجتماعی، وحیدی مشاور استاندار و جمال‌پور مدیرکل بازرسی این دانشکده توانست پس از چهار سال، در یک فضای مناسب مستقر شود.

وی ادامه داد: آماده‌سازی و تجهیز ساختمان قدیم مرکز آموزش و پژوهش استانداری خوزستان (واقع در خیابان 24 متری) به عنوان محل جدید دانشکده خبر نیز با کمک استانداری از شهریور ماه آغاز شد و در حال حاضر فضای مناسب اعم از کلاس‌ها، واحد اداری و آموزش برای حضور دانشجویان آماده‌سازی شده است.

احمدی با اشاره به استقرار دانشکده خبر اهواز در دانشگاه شهید چمران در دو سال گذشته اظهار کرد: این دانشگاه به عنوان دانشگاه مادر، دانشکده نوپای خبر را در این مدت حمایت کرد و هیچگونه وجهی برای این اقامت دو ساله دریافت نکرد.

به گزارش خبرنگار فارس، مرکز علمی کاربردی خبر اهواز در سال 87 تأسیس شد و یکی از مشکلات این مرکز در این مدت، نداشتن محل دائمی برای استقرار بود. این دانشکده در چهار سال گذشته مکان ثابتی نداشته و در مرکز آموزش استانداری، یادمان شهدای خرمشهر، مرکز آموزش مخابرات و دانشگاه شهید چمران اهواز استقرار یافته است.

* 120 ورودی جدید

رئیس دانشکده خبر اهواز همچنین از آغاز به تحصیل 120 دانشجوی کار‌شناسی در این دانشکده از مهر ماه خبر داد و گفت: این دانشجویان نخستین ورودی‌های مقطع کار‌شناسی هستند که در رشته‌های روابط عمومی ترمی، روابط عمومی پودمانی و امور فرهنگی پودمانی مشغول به تحصیل می‌شوند.

وی افزود: با احتساب 270 دانشجوی کاردانی در رشته‌های خبرنگاری، روابط عمومی، عکاسی خبری و امور فرهنگی، شمار دانشجویان این دانشکده به حدود 400 نفر می‌رسد.

احمدی با اشاره به پذیرش جدید این دانشکده در شش گروه در مقطع کاردانی، بیان کرد: حدود 200 دانشجو در چهار رشته پذیرفته شوند.

وی همچنین گفت: چهار رشته جدید در مقطع کار‌شناسی شامل خبرنگاری با گرایش سیاسی، خبرنگاری با گرایش اقتصادی، روابط عمومی الکترونیک و مدیریت برنامه‌ریزی فرهنگی نیز مصوب و تأیید شده‌اند که پذیرش دانشجو در این رشته‌ها احتمالا در دی ماه انجام خواهد شد.

به گفته وی دانشکده خبر هم اکنون از حضور 20 نفر از اساتید که همگی دارای کد تأیید صلاحیت از دانشگاه جامع علمی کاربردی هستند، بهره می‌برد.

احمدی در ادامه فارغ‌التحصیلان این دانشکده را در ارتقای فضای رسانه‌ای استان بسیار مؤثر دانست و خاطرنشان کرد: هر چند ممکن است این تأثیر در بلندمدت خود را نشان دهد اما دانشکده خبر تلاش دارد در ارتقای سطح فرهنگی و رسانه‌ای استان نقش ایفا کند.

به گفته وی دانشجویان این دانشکده در جشنواره‌های برگزار شده در بخش عکس، فیلم، گزارش و مقاله موفق به کسب به مقام‌های استانی و کشوری شده‌اند.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول