اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خبر داد

احداث 1300 طرح صنعتی در گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از احداث یک‌هزار و 300 طرح صنعتی در استان خبر داد.

احداث 1300 طرح صنعتی در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علی منتظری عصر امروز در جلسه صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به اینکه یک‌هزار و 205 طرح صنعتی گیلان در دست احداث است، اظهار کرد: این تعداد طرح شامل یک‌هزار و 168 فقره جواز تاسیس صنعتی و 137 فقره طرح توسعه است.

وی برآورد میزان سرمایه‌گذاری این تعداد طرح در دست احداث را بالغ بر 32 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: پیش‌بینی اشتغال این طرح‌ها بالغ بر 37 هزار نفر است.

این مسئول با بیان اینکه 610 مورد از این طرح‌ها بالای 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، بیان کرد: برآورد سرمایه‌گذاری این طرح‌ها بالغ بر 8 هزار و 600 میلیارد ریال بوده و پیش‌بینی اشتغال آنها بیش از 13 هزار نفر است.

منتظری با اشاره به اینکه تعداد 323 طرح‌ صنعتی نیز دارای پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد است، تصریح کرد: این طرح‌ها شامل 280 فقره جواز تاسیس با برآورد میزان سرمایه‌گذاری 4 هزار و 657 میلیارد ریال و پیش‌بینی اشتغال 5 هزار و 700 نفر است.

به گفته وی 43 فقره طرح توسعه نیز با سرمایه‌گذاری 690 میلیارد ریال و اشتغال بیش از یک‌هزار و 200 نفر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه طرح‌های مذکور در مراحل مختلف احداث از پی‌ریزی تا نصب و راه‌اندازی ماشین‌آلات قرار دارند، گفت: عمده مشکلات این طرح‌ها عدم تامین و پرداخت به موقع تسهیلات در کنار تسریع در برخی امور اداری به ویژه ترخیص ماشین‌آلات از مبادی ورودی است و امیدواریم با همراهی مسئولان و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی شاهد بهره‌برداری از این طرح‌ها در زمان‌های مقرر باشیم.

وی، وجود این تعداد طرح صنعتی و در دست احداث را یک فرصت برای جهش صنعتی در استان دانست و خاطرنشان کرد: تلاش همگانی برای بهره‌برداری از این طرح‌ها کمک قابل توجهی به برطرف کردن مشکل اشتغال در استان می‌کند.

منتظری یادآور شد: بهره‌گیری از این فرصت نیازمند همت و همدلی تمام دلسوزان و مسئولان است.

ا‌نتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول