اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت مخابرات اعلام کرد

افزایش 25 درصدی مشارکت مردم پس از خصوصی‌سازی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت مخابرات گفت: پس از خصوصی‌سازی شرکت مخابرات با رشد 25 درصدی مشارکت مردم در مخابرات روبه‌رو بودیم.

افزایش 25 درصدی مشارکت مردم پس از خصوصی‌سازی

به گزارش خبرگزاری فارس در اصفهان، مظفر پوررنجبر پیش‌ازظهر امروز در مراسم معارفه مدیرعامل جدید شرکت مخابرات استان اصفهان با اشاره به خصوصی‌سازی شرکت مخابرات اظهار کرد: بحث خصوصی‌سازی در کشور تنها در حد شعار و حرف نیست بلکه عمل به منویات رهبر معظم انقلاب در راستای عمل به چشم انداز 1404 و حرکت در بخش‌خصوصی یا همان عمل به اصل 44 قانون اساسی است.

وی ادامه داد: تعدادی از تکنولوژی‌های روز با در نظر گرفتن معیار افقی بودن آن محوری هستند تا دیگر تکنولوژی‌ها بر آن سوار شوند که تکنولوژی IT جز این تکنولوژی‌ها است.

مدیرعامل شرکت مخابرات تصریح کرد: کلمه IT بر گرفته شده از ترکیب جملات اطلاعات و تکنولوژی است، اما هیچ‌گاه دیده نشده که مقوله اطلاعات در کشور و یا در نهادی به‌صورت جدی دنبال شود.

وی با اذعان بر اینکه هیچ ملتی نمی‌تواند از موضوع تکنولوژی IT دوری کند، گفت: با توجه به خصوصیتی که IT در کشور دارد می‌توان باور داشت که بیشتر ظرفیت‌ها با استفاده از تکنولوژی IT در حال حرکت هستند و بدون این مقوله توان حرکت به سمت پیشرفت و توسعه را ندارند.

پوررنجبر تصریح کرد: سیاست‌مداران و اقتصاددانان اعتقاد دارند که ملت‌ها در حال توسعه هستند و در غیر این صورت با تهدید روبرو می‌شوند به همین منظور باید در نظر داشت که ما نقطه‌ای به نام قناعت و یا ایست در پیشرفت نداریم و باید هر روز به سطح بالای توسعه دست پیدا کنیم.

*اطلاعات از تکنولوژی جدا نیست

وی مقوله اطلاعات در بخش تکنولوژی را مورد بحث قرار داد و متذکر شد: قسمت اطلاعات در تکنولوژی که همیشه در انزوا به سر می‌برد به معنای کشف شهود و معرفت است که اگر بتوانیم آن را به دست آوریم قادر خواهیم بود سوار بر تکنولوژی به جلو رویم و IT  را به سمت توسعه پیش ببریم.

مدیرعامل شرکت مخابرات با تکیه بر صحبت‌های پیشین خود در ارتباط با ماهیت خصوصی سازی افزود: شرکت مخابرات یکی از دارایی‌های کشور است و وقتی پای مردم به میان می‌آید باید کار را به خود آنها سپرد و این مسئله موجب می‌شود تا تغییر ساختاری که در اصل 44 قانون اساسی تعریف شده است به نحو احسنت اجرایی شود.

وی تاکید کرد: چیزی که بخش خصوصی از ما می‌خواهد اصلاح این نگاه است که دارایی‌های کشور را هدفمند کنیم تا این دارایی‌ها در دست مردم که صاحبان واقعی آن هستند قرار داده شوند.

پوررنجبر با اعلام این مطلب که خدمات مخابرات محدود است، گفت: به گفته بیشتر کارشناسان داخلی و خارجی خدمات مخابرات ایران محدود است و من این مسئله را به طور قطع قبول دارم.

*رشد مشارکت مردم پس از خصوصی‌سازی

وی افزود: ساختار مخابرات باید بهبود پیدا کند، یکی از عواملی که می‌تواند در این امر موثر باشد مرکز زدایی از تهران به سمت تمامی استان‌ها است و به این منظور سعی شده تا از تمامی استان‌ها در شرکت مخابرات در سمت‌های مختلف حضور پیدا کنند.

مدیرعامل شرکت مخابرات با اشاره به اینکه برخی سئوال می‌کنند که سهام مخابرات در دست چه کسانی است، گفت: برخی اعتقاد دارند که سهام شرکت مخابرات در هاله‌ای از ابهام به سر می‌برد، اما باید یادآور شوم که این سهام به ترتیب نزد دولت(20 درصد)، سهام مردمی عدالت(20 درصد )، بورس و کارکنان(10 درصد)، ارتباطات سیار(10 درصد)، بانک سینا و پارسیان به تفکیک هر کدام 10 درصد و بقیه که کمتر از 25 درصد می‌شود نزد شرکت مخابرات است که در آینده برای تحقق هر چه بیشتر

خصوصی‌سازی قصد داریم تا سهام باقی مانده نزد مخابرات را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

وی اظهار کرد: هنگامی که شرکت مخابرات در راستای تحقق اصل 44 قدم برداشت مشارکت مردم 25 درصد افزایش پیدا کرد.

انتهای پیام/ح10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول