اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارگردان و انیماتور اصفهانی:

هیچ مرکزی متولی هنر انیمیشن نیست

خبرگزاری فارس: کارگردان و انیماتور اصفهانی گفت: یکی از اشکالات حوزه انیمیشن این است که هیچ مرکزی متولی این هنر نیست که برای آن برنامه‌ریزی کند.

هیچ مرکزی متولی هنر انیمیشن نیست

میترا واسعی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: سینمای انیمیشن آن ‌گونه که باید نتوانسته خود را حتی در کشور مطرح کند.

وی افزود: کشور ما امکانات و ظرفیت‌های بسیاری برای تولید انیمیشن دارد و باید اندیشید آیا این به نتیجه نرسیدن‎ها از کمبود ایده نشات می‎گیرد و یا از نبود تکنولوژی، اما ایران نیز ایده‎های زیاد و تکنولوژی پیشرفته‎ای دارد، اما حرکت رو به جلو در انیمیشن با سرعت کمی دنبال می‎شود.

انیماتور اصفهانی در بیان مشکلات انیمیشن و هنرمندان آن گفت: یکی از اشکالات حوزه انیمیشن این است که هیچ مرکزی متولی این هنر نیست که برای آن برنامه‌ریزی کند.

وی اضافه کرد: انیمیشن مرکز مشخص برای حرکت و برنامه‌سازی برای آینده ندارد، هم‌اکنون بازی‌ها و انیمیشن‌های قدرتمندی در ایران ساخته می‌شود و هم مخاطبان ایرانی و هم نیروی انیماتور کشور کارهای بزرگی انحام می‎دهند، اما هنرهای دیجیتال و انیمیشن مرکز مشخصی در تشکیلات دولتی ندارد.

واسعی بیان کرد: فردی که قصد دارد وارد اجتماع شود، باید شناختی نسبی از دنیای واقعی و روابط و ضوابط آن به دست آورد، اما این شناخت بدون کمک کارتون‎های واقعی و با آدرس غلط کارتون‎های امروزی به تأخیر می‌افتد.

وی با اشاره به اینکه نسل جوان انیمیشن بی‌تجربه است تا جایی که سبب شده است، مضمون انیمیشن به شدت در انیمیشن‎های ما کمرنگ می‌شود، گفت: هنرمندان باید با خرده فرهنگ‎های کشورمان آشنا باشند.

این کارگردان و انیماتور اصفهان تاکید کرد: هر اقدامی که برای رفع آلودگی محیط هنری انجام دهیم، گامی هر چند کوچک و راهی هر چه قدر باریک باشد، باز هم دارای اهمیتی است که باید برای آن ارزشی قائل باشیم تا توسعه بیابد و ثمر دهد و اگر اعتراضی هست باید منطقی و اصولی به دور از حب و بغض باشد.

وی با بیان اینکه در این راه از چیزی که نمی‎شود، گذشت تکرار و کپی‌برداری است، اضافه کرد: هر تکراری را نباید کپی‌برداری نامید گاهی شباهت دو اثر به طور طبیعی است و به صورت تصادفی صورت می‎گیرد و با واژه شباهت‎های ناگزیر از آنها یاد می‎شود.

واسعی ادامه داد: این نوع اتفاقات هنری به صورت پراکنده وجود دارد که کار یک هنرمند در این سوی دنیا و عمل یک هنرمند دیگر در آن سوی دنیا و در یک زمان یا فاصله کوتاه با هم شباهت پیدا می‎کنند، بدون اینکه از کار یکدیگر اطلاعی داشته باشند و به همین دلیل هر شباهتی را نباید کپی‌برداری نامید.

وی ادامه داد: انیمیشن، تفاوت‎های زیادی با دیگر بخش و نهادهای صنفی خانه سینما دارد و مشکلات آن با دیگر صنوف متفاوت است.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول