اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سراسر کشور انجام شد

طنین‌انداز شدن زنگ مدارس در سنندج

خبرگزاری فارس: همزمان با سراسر کشور با حضور دانش‌آموزان، فرهنگیان و جمعی از مسئولان استانی، زنگ مدارس و هفته دفاع مقدس در مدارس سنندج نواخته شد.

طنین‌انداز شدن زنگ مدارس در سنندج

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان صبح امروز در این مراسم با تبریک بازگشایی مدارس به دانش‌آموزان و بزرگداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: امسال 267 هزار دانش‌آموز دختر و پسر در سطح استان مشغول به تحصیل خواهند شد.

خسرو ساکی با اشاره به اینکه از این تعداد 143 هزار دانش‌آموز پسر و 124 هزار دانش‌آموز دختر هستند، افزود: از این تعداد 88 هزار دانش‌آموز در روستاها و 180 هزار دانش‌آموز نیز در سطح شهرها تحصیل می‌کنند.

وی افزود: امسال 9 هزار و 180 دانش‌آموز پیش‌دبستانی، 137 هزار و 528 دانش‌آموز ابتدایی، 41 هزار و 39 دانش‌آموز راهنمایی، 70 هزار دانش‌آموز دبیرستان و 9 هزار و 100 نفر دانش‌آموز در بزرگسالان به تحصیل می‌پردازند.

وی گفت: همچنین امسال 12 هزار کلاس درس، 3 هزار واحد آموزشی برای تحصیل دانش‌آموزان آماده شده و 25 هزار نفر معلم نیز در سراسر استان مشغول علم‌آموزی به دانش‌آموزان هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان با اشاره به تقارن بازگشایی مدارس با هفته دفاع مقدس یادآور شد: دانش‌آموزان باید از این حماسه تاریخی درس بگیرند و سیره و روش رزمندگان به ویژه دانش‌آموزان شهید را الگو قرار دهند.

ساکی بیان کرد: ترویج فرهنگ دفاع مقدس و ارزش‌های این حماسه بزرگ تاریخی امری لازم و ضروری است و باید به آن پرداخته شود.

وی با بیان اینکه نباید رشادت‌های رزمندگان به ورطه فراموشی سپرده شود، اضافه کرد: فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس باید برای اقشار مختلف مردم به ویژه نسل جوان تبیین شود تا آرمان‌ها و اهداف این انقلاب و نظام در برابر توطئه دشمنان محفوظ بماند.

وی یادآور شد: دفاع مقدس فرصتی برای گرامیداشت ارزش‌های ناب ایران اسلامی است و باید از این فرصت نهایت استفاده را برد.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول