اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش نهاوند:

94 درصد مدارس نهاوند تک ‌نوبته هستند

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش نهاوند گفت:‌ 94 درصد مدارس شهرستان نهاوند امسال در نوبت صبح فعالیت دارند و تک‌ نوبته می‌شوند.

94 درصد مدارس نهاوند تک ‌نوبته هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، علیرضا تکلو صبح امروز در جمع دانش‌آموزان سال تحصیلی جدید از آماده‌سازی همه شرایط برای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در نهاوند خبر داد و اظهار کرد: امسال 94 درصد فضاها به صورت نوبت صبح فعال هستند و با تحویل تعدادی از فضاهای در حال ساخت حداکثر تا پایان مهر ماه این میزان به 98 درصد افزایش می‌یابد.

وی افزود:‌ امسال 2 هزار و 200 دانش‌آموز کلاس اولی به مدارس پایه ابتدایی در نهاوند وارد می‌شوند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش پنج درصدی دارد و نشانگر شادابی و نشاط در بین خانواده‌های نهاوندی است.

مدیر آموزش و پرورش نهاوند با اشاره به اهمیت ایجاد سرویس‌های ایاب و ذهاب برای دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید تصریح کرد: با هدف جلوگیری از بروز هر گونه مشکل و سوء استفاده، همه سرویس‌های مدارس از افراد صاحب نام و موجه انتخاب شده‌اند و همه موظف به نصب تابلوی سرویس مدارس هستند بنابراین تلاش می‌شود بر فعالیت 80 سرویس مدرسه نظارت دقیق و کافی وجود داشته باشد.

وی ادامه داد:‌ برای اجرای منظم و دقیق سند تحول بنیادین و آموزش 3ـ3ـ‌6 معلمان و مربیان آموزش‌های لازم ضمن خدمت را فرا گرفته و خود را برای اجرای مطلوب این قانون آماده کرده‌اند.

تکلو بیان داشت: از تمام فضاهای آموزش و پرورش نهاوند تاکنون 75 درصد مقاوم‌سازی و مرمت شده‌اند و تلاش می‌شود دانش‌آموزان و مربیان در زیر سقف‌های غیر ایمن مشغول تحصیل نشوند زیرا یکی از دغدغه‌های مسئولان فرهنگی کشور مقاوم‌سازی مدارس است.

وی با اشاره به اهمیت بالای مقاوم‌سازی مدارس با توجه به اینکه نهاوند یکی از شهرستان‌های زلزله‌خیز در کشور است با همکاری اداره کل تجهیز و نوسازی خاطرنشان کرد: تلاش شده است فضاهای در حال ساخت حداکثر طی دو ماه آینده به آموزش و پرورش تحویل داده شوند تا مشکل ازدحام دانش‌آموزان را در مدارس نداشته باشیم و به استاندارد حضور دانش‌آموز به تعداد قانونی در هر کلاس نزدیک شویم.

بیش از 36 هزار دانش‌آموز نهاوندی امروز وارد مدارس خود شده و سال تحصیلی 91 ـ 92 را آغاز کردند.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول