اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم تربت‌حیدریه در مجلس:

تربت‌حیدریه دارای ظرفیت ویژه اقتصادی است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تربت‌حیدریه در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود کارخانه بزرگ سیمان و اتصال ایستگا‌ه راه‌آهن تربت‌حیدریه به هرات افغانستان، این شهرستان به عنوان نقطه بسیار حساس اقتصادی در خراسان مطرح است.

تربت‌حیدریه دارای ظرفیت ویژه اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از تربت‌حیدریه، ابوالقاسم خسروی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بحث تقسیمات کشوری روالی دارد که باید با پیشنهاد از طریق دولت و طرح در مجلس شورای اسلامی انجام پذیرد و مسائل مختلفی باید برای بحث تقسیم‌ شدن استان بررسی شود که مسیر قانونی خاص خودش را دارد.

وی گفت: شهرستان تربت‌حیدریه با بیش از 10 شهرستانی که همجوار و نزدیک این شهرستان هستند و حدود یک ونیم میلیون جمعیت شهرستان‌های همجوار ظرفیت‌های زیادی دارد.

خسروی افزود: قطبیت کشاورزی تربت‌حیدریه در بسیاری از تولیدات مثل زعفران، پسته، ابریشم و انار و از طرفی راه‌آهن تربت‌حیدریه که در یک جایگاه بسیار حساس و حیاتی قرار گرفته است از آن دسته است و راه آهن تربت حیدریه شمال به جنوب، شرق و غرب کشور را به هم متصل می‌کند و اخیرا هم از ایستگاه راه‌آهن تربت‌حیدریه به هرات افغانستان در حال ریل‌گذاری است و این نقطه بسیار حساس اقتصادی خواهد بود.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کارخانه بزرگ سیمان و دو پروژه بزرگ فولاد و بسیاری از استعدادها و توانمندی‌های تجاری شهرستان تربت‌حیدریه اقتضا می‌کند که این شهرستان مرکزیت استان باشد.

وی گفت: این شهرستان در یک مقطع زمانی به عنوان مرکزیت استان خراسان مرکزی مطرح شد ولی در آن زمان پیگیری خاصی در این مسئله صورت نگرفت.

خسروی گفت: امیدوارم بر اساس نظرات کارشناسی، علمی و براساس استعداد و توانمندی و بر اساس همه شاخصه‌های عملی که مورد تایید اندیشمندان تقسیمات کشوری هست به این مسئله توجهی شود و اگر تقسیمات نیز صورت نگیرد حداقل اختیارات مدیران شهرستان به‌گونه‌ای باشد که بسیاری از مدیران شهرستان تربت‌حیدریه در حد معاونت مدیرکل و یا مدیرکل حق اختیار و تصمیم‌گیری داشته باشند و ضرورتی ندارد مردم را برای مسائل اداری و نیازمندی‌های غیر اداری به مرکز استان بکشانیم.

انتهای پیام/و20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول