اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه خرم‌آباد:

مدیریت اقتصادی جامعه نباید به دست افراد ناکارآمد بیفتد

خبرگزاری فارس: امام‌جمعه خرم‌آباد گفت: مدیریت اقتصادی جامعه باید به دست عادلان باشد و سپردن مسئولیت اقتصادی به کسی که تعهد و تخصص اقتصادی ندارد موجب خسران جبران‌‌ناپذیری خواهد شد.

مدیریت اقتصادی جامعه نباید به دست افراد ناکارآمد بیفتد

به گزارش فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام سید‌احمد میرعمادی در خطبه‌های نماز‌جمعه این هفته شهرستان خرم‌آباد با تشریح موانع تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: اگر مسئولیت امور اقتصادی به افراد ناکارآمد و ناتوان سپرده شود این مردم و جامعه هستند که در نهایت زیان می‌بینند و سر از میلیارد‌ها اختلاس در می‌آورد.

امام‌جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه اگر مردم بیش از نیاز خودشان خریداری کنند و در خانه نگهداری نمایند این مانع شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی می‌شود افزود: البته اقتصاد مقاومت با ذخیره‌سازی و صرفه‌جویی امکان‌پذیر است و اگر دنبال تحقق اقتصاد مقاومتی در جامعه هستیم باید تبدیل سرمایه به ذخیره‌سازی را در برنامه داشته باشیم.

وی در ادامه وابستگی اقتصاد مملکت به نفت، رونق فعالیت‌های غیرتولیدی و تجملاتی، تورم لجام‌گسیخته و عدم ساماندهی بازار ارز را از دیگر عوامل و موانع عدم تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: نوسانات ارزی همان چیزی که ما امروز گرفتارش هستیم در کنار تجارت کاذب به معنای الکی دست به دست شدن اجناس و سودآوری‌های روی کاغذ برای عده‌ایی سودجو به همراه قوانین دست و پا گیر اقتصادی از دیگر عوامل و موانع عدم تحقق اقتصاد مقاومتی است و اگر می‌خواهیم این موانع را از سر راه برداریم باید مسئولان و متصدیان اقتصاد جامعه از میان افراد با دانش و آشنا به علم اقتصاد و متعهد انتخاب شود.

میرعمادی در ادامه به 31 شهریور آغاز جنگ تحمیلی و آغاز هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: یاد و خاطره شهدای 8 سال دفاع مقدس را گرامی می‌داریم و اعلام می‌کنیم؛ ای شهیدان سنگرهای شما خالی نیست و امروز جوانان پیرو راه شما با آگاهی و بصیرت بیشتر راهتان را ادامه می‌دهند.

وی دفاع مقدس را گنجینه‌ایی ارزشمند دانست که باید همواره مورد توجه و بازخوانی قرار گیرد و اظهار داشت: باید بدانیم که بازخوانی دستاوردها و فرهنگ دفاع مقدس در این برهه از زمان برای جامعه ما نه تنها ضروری است بلکه راهگشا است. چراکه در آن دوران همه مردم یکپارچه ایستادند و دفاع کردند. اما باید بدانیم که نزاع تمام نشد و دشمن هیچ گاه خاموش ننشسته‌ است.

میرعمادی ادامه داد: امروز فقط مسیر جنگ عوض شده است در آن روزها جنگ نظامی را به ما تحمیل کرده‌اند و امروز جنگ اقتصادی را بر ملت ما تحمیل می‌کنند و دشمن قسم خورده تا حد از بین بردن نظام از پا ننشیند و ما هم باید تا آخرین نفس از نظام مقدس جمهوری اسلامی و از ولایت رهبری دفاع کنیم.

وی با اشاره به اینکه دشمن هنوز از دشمنی خودش دست برنداشته است و هر گاه که فرصتی پیدا می‌کند ضربه خودش را بر ملت ما وارد می‌سازد خاطر نشان ساخت: پس بنابر این هر روز ما دفاع مقدس است و مردم غیور و دلاور ایران اسلامی نشان داده‌اند که هرگز دست از دفاع بر نداشته‌اند و این دفاع برای همیشه است.

امام‌جمعه خرم‌آباد بازگو کردن خاطرات دفاع مقدس را همانند آبیاری کردن گلستان دانست و افزود: این گلستان جمهوری اسلامی نیاز به آبیاری دارد و یادآوری دلاوری‌های حماسه‌سازان دفاع مقدس موجب طراوت و شادابی جامعه می‌شود و در نهایت حیات مجددی به جامعه می‌بخشد.

وی ادامه داد: باید از تجربه‌های 8 سال دفاع مقدس آن زاهدان خدا ترس برای مقابله با تحریم‌ها استفاده کنیم و در حقیقت هفته دفاع مقدس بهانه‌ایی است برای اینکه ما بتوانیم آنچه را که آن مردانی که الگوی ما هستند انجام داده‌اند در ذهنمان مرور کنیم تا در زندگیمان پیاده نماییم.

وی به اقدامات و کارهای انجام شده توسط لشکر 84 ارتش لرستان و سپاه حضرت ابوالفضل به مناسبت هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: امسال در لرستان کارهای خوب و ارزشمندی برای یادآوری این دوران انجام گرفته است. که باید از بانیان این نمایشگاه‌های پرخاطره نهایت قدردانی و سپاس را داشته باشیم از طریق همین تریبون از همه مردان و به خصوص جوانان می‌خواهم از این نمایشگاه‌ها بازدید کنند و قدری با تأمل به دستاوردهای ارزشمند دفاع مقدس توجه داشته باشند.

امام‌جمعه خرم‌آباد در ادامه به روز شنبه اول مهر‌ماه، آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس اشاره کرد و افزود: این روز را به همه معلمان و دانش‌آموزان تبریک می‌گویم و از معلمان گرامی می‌خواهم نسبت به آموزش مفاهیم دینی و قرآنی اهتمام جدی داشته باشند و اولیای دانش‌اموزان نیز باید با اولیای مدرسه ارتباط تنگاتنگ داشته باشند چرا که رشد و پیشرفت جامعه، کمال انسانی، هدایت افراد جامعه و مدیریت آینده همین جوامع در دست آموزش و پرورش است که باید معلمان بدانند که دانش‌اموزان امانت خانواده‌ها در دست آنها هستند و از این امانت‌های گرانقدر با تمام توان و تلاش مراقبت کنند.

وی همچنین به برنامه هر ساله اول مهر‌ماه، جشن عاطفه‌ها اشاره کرد و گفت: همه دانش‌آموزان ایران اسلامی فرزندان ما هستند پس بنابر این باید همان گونه که فرزندان ما با تمام امکانات مورد نیاز سرکلاس درس حاضر می‌شوند باید به فکر دانش‌آموزان بی‌بضاعت نیز باشیم و در حد توان نیازهای درس و مشق آنها را هم فراهم کنیم.

سید‌احمد میرعمادی در ادامه به حادثه عظیم و جنایت بزرگ اهانت به رسول مکرم اسلام اشاره کرد و گفت: هر چند که بیشتر از 10 روز از این بی‌شرمی خداناشناسان می‌گذرد اما خشم مسلمانان و فریادشان هنوز پابرجاست. البته گرچه کفار و کوردلان به ساحت رسول اکرم اهانت کردند اما این سبب شد که موج دوم بیداری اسلامی در دنیا شکل بگیرد.

وی با تأکید بر اینکه این حرکت و اعتراض مسلمانان باید تا جایی ادامه پیدا کند که عاملان این جنایت به اشد مجازات برسند گفت: این بیشتر موجب شد که نور پیامبر بار دیگر در دنیا جاری شود و بار دیگر غبار از خورشید عالم تاب برداشته شود.

حجت‌الاسلام میرعمادی در ادامه به دیگر مناسبت‌های پیش رو اشاره کرد و گفت: 5 ذیقعده روز ملی تکریم بزرگداشت امام‌زادگان است که یکی از سرمایه‌های معنوی که در اختیار ما است همین بزرگواران هستند که باید آنها را تکریم کنیم و دیگر مناسبت این هفته 5 مهر‌ماه سالروز شهادت شیخ‌عبدالحسین مبشر می‌باشد که این معلم گرانقدر و مبارز هیچ گاه در برابر ضد انقلاب و طاغوتیان کوتاه نیامد که یاد و خاطره ایشان و دیگر شهیدان از جمله شهیدان رحیمی را گرامی‌ می‌داریم.

حجت‌الاسلام میرعمادی در پایان به اول ماه ذیقعده و آغاز هفته حج اشاره کرد و گفت: حج به عنوان بزرگترین فریضه الهی باید همیشه مورد توجه قرار گیرد و عظمت حج به حجی است اگر یک روزی مسلمانان کم به حج بروند حاکم اسلامی می‌تواند کسانی که استطاعت مالی دارد را مجبور کند به حج برود و از همه مسلمانان و مؤمنان می‌خواهم که در این امر اگر توانایی دارند کوتاهی نکنند  و این فریضه بزرگ الهی را به جای بیاورند  چرا که حج مایه عظمت اسلام و مسلمین است.

انتهای پیام/خ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول