اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

فرهنگ رضوی الگویی مورد تایید برای ارائه به دنیاست

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ‌شورای ‌اسلامی گفت: فرهنگ و سیره رضوی را می‌توان به عنوان الگویی خوب و مورد تأیید به سراسر دنیا ارائه کرد.

فرهنگ رضوی الگویی مورد تایید برای ارائه به دنیاست

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، جواد کریمی قدوسی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مزیت‌های جمهوری اسلامی ایران، وجود بارگاه منور رضوی در این کشور اسلامی است که در طول سال‌های متمادی ملت ایران از فیض والای این امام رئوف بهره‌مند شده‌اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ‌شورای ‌اسلامی گفت: تکیه‌گاه انقلاب اسلامی بارگاه منور و حرم‌ مطهر رضوی است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس‌ شورای‌ اسلامی، آستان ‌قدس ‌رضوی را مجموعه‌ای عظیم در عرصه فرهنگی توصیف کرد و یادآور شد: این دستگاه عظیم فرهنگی توانسته با برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید به بهترین نحو ممکن فرهنگ رضوی را در جامعه گسترش دهد.

کریمی با اشاره به اینکه خدام بارگاه منور امام رضا(ع) سفیران مجموعه آستان‌قدس‌رضوی هستند، ادامه داد: خدام حرم رضوی که داوطلبانه وارد این مجموعه فرهنگی شده‌اند، می‌توانند با رفتار و کردار صحیح خود در راستای ترویج فرهنگ و سیره رضوی گام بردارند.

وی با بیان اینکه با تکیه بر فرهنگ و سیره رضوی می‌توان الگویی خوب و مورد تأیید به سراسر دنیا ارائه کرد، افزود: با بهره‌گیری از فرهنگ رضوی می‌توان مشکلات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی کشور را شناسایی کرد و درصدد رفع و تکامل آنها برآمد.

وی تأکید کرد: باید علاوه بر ترویج فرهنگ رضوی در سطح جامعه، این فرهنگ غنی در کارهای حکومتی از جمله کشورداری تعمیم داده شود.

وی تنها راه مقابله با جنگ نرم را تکیه بر قرآن و اهل‌بیت(ع) دانست و افزود: هیچ ابزار موثر دیگری به ‌جز قرآن و اهل‌بیت(ع) برای مقابله با جنگ نرم وجود ندارد و اگر در حال حاضر نیز جنگ نرم در بعضی نقاط کشور تاثیرگذار بوده است، به‌ دلیل فقر فرهنگی و عدم توجه مسئولان در ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این‌که جاذبه فرهنگ رضوی و اهل بیت(ع) در جامعه بسیار بالاست، خاطرنشان کرد: اگر فرهنگ اهل بیت(ع) و فرهنگ رضوی در معرض شناخت مردم و جوانان قرار گیرد، قطعاً بسیاری از مشکلات جامعه از میان می‌رود. 

انتهای پیام/و20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول