اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل ارشاد استان اردبیل:

فرهنگ منور رضوی مایه فخر ایرانیان است

خبرگزاری فارس: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: فرهنگ منور رضوی به عنوان محبوب‌القلوب ایرانیان مایه فخر و شرف ساکنین این دیار پاک نهاد است.

فرهنگ منور رضوی مایه فخر ایرانیان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منصور شرفی در آئین اختتامیه هفتمین جشنواره مدیحه‌سرایی و چاوشی‌خوانی رضوی که با حضور خیل عظیمی از عاشقان در مجتمع فدک اردبیل برگزار شد اظهار داشت: این فرهنگ پر بارور پاسبان و نگهبان ایرانیان است چرا که ما امروز هر سرمایه‌ای داریم به برکت اتکا به این فرهنگ ارزشمند و قابل توصیف است.

وی با یادآوری اینکه جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) با هدف اعتلا و ارتقای این فرهنگ بیش از 10 سال است در ایران اسلامی به عنوان میزبان امام هشتم(ع) برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: حقیقتا برگزاری این جشنواره کمترین ادای دین به ساحت مقدس امام رضا(ع) است که سبب شده تا از طریق این جشنواره عرض ارادت و احترامی به ساحت قدسی امام هشتم داشته باشیم.

دبیر هفتمین جشنواره رضوی در اردبیل ادامه داد: برشمردن فضائل اخلاقی و ارزشی ائمه اطهار(ع) به استقلال فرهنگی و مقابله با سیاست‌های ابتذال غرب بهترین راهبرد و راهکار است چرا که ما امروز با تکیه بر فرهنگ رضوی در این سرزمین می‌توانیم بسیاری از آسیب‌ها را دفع کنیم.

شرفی با اعلام اینکه جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در خارج از کشور نیز آوازه و شهرتی حقیقی یافته است تصریح کرد: در این بین استان اردبیل که میزبان هفت دوره جشنواره مدیحه‌سرایی و چاوشی‌خوانی بوده توانسته است به عنوان مهد پرورش مداحان و چاوشی‌خوانان کانون ارادت به اهل بیت عصمت و طهارت و امام رضا(ع) باشد.

وی با برشمردن اهداف این جشنواره اضافه کرد: اشاعه فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی و هنری با تکیه بر سیره اهل بیت(ع)، گرامی داشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار، کمک به انتشار این آثار و تکریم و تجلیل از خادمان منور رضوی از جمله اهداف این جشنواره ارزشی است.

این مسئول با بیان اینکه این جشنواره برای همیشه در اردبیل برگزار خواهد شد افزود: امسال بخش مقالات پژوهشی، پیامک رضوی و همچنین شعر رضوی به این کاروان افزوده شده به طوری که از 669 اثر ارسالی به این جشنواره 86 اثر در بخش مداحی، 47 اثر در بخش چاوشی‌خوانی، 35 اثر در بخش مقالات پژوهشی، 132 اثر در بخش شعر و 369 اثر در بخش پیامک رضوی به این جشنواره ارسال شده بود.

شرفی گفت: بیشترین شرکت‌کنندگان از استان‌های اردبیل، خراسان رضوی، خوزستان، هرمزگان، بوشهر و آذربایجان غربی بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: امروز در هر دو رشته مداحی و چاوشی‌خوانی 16 نفر به عنوان برگزیده انتخاب می‌شوند و در رشته مقالات پژوهشی نیز از پنج برگزیده، شعر رضوی هشت برگزیده و پیامک ادبی هشت برگزیده تجلیل خواهد شد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول