اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بندرعباس:

احتکار سفره مردم را کمرنگ می‌کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه بندرعباس بازاریان را به تقوای الهی دعوت کرد و گفت: زشتی عمل احتکار محصولات از بی‌حجابی بسیار بدتر است، چون این کار سفره مردم را کمرنگ می‌کند.

احتکار سفره مردم را کمرنگ می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندرعباس با بیان اینکه گرانی‌ها در کشور قابل کنترل است، اظهار داشت: زمانی که کالایی در بازار کم می‌شود مردم نباید برای خریدن آن در بازار صف بکشند و چند برابر نیاز خود آن کالا را خریداری کنند، بلکه باید در مقابل برخی کمبودها صبر داشته باشیم و به مقدار نیاز کالا خریداری کنیم.

وی ادامه داد: اگر بیش از 70 میلیون نفر از جمعیت کشور به یکباره برای خریدن کالایی به بازار هجوم ببرند، دیگر کالایی در بازار باقی نمی‌ماند و فرهنگ دینی ما نیز مخالف این مسئله است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با تاکید بر کمک به یکدیگر در زمان مشکلات، ادامه داد: در حال حاضر اگر می‌بینیم که همسایه ما مشکل دارد و چیزی ندارد بخورد باید به او کمک کنیم و اگر قرار باشد گرسنه باشیم باید همه گرسنه باشیم و اگر قرار است سیر باشیم باید به یکدیگر کمک کنیم تا همه سیر باشیم.

نعیم آبادی یکی از عوامل گرانی‌ها را مسئله روانی دانست و افزود: البته برخی سیاست‌های اشتباه دولت نیز در ایجاد گرانی‌ها موثر بوده اما ایجاد موج روانی در جامعه نیز موجب گرانی می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه هرکس در ایجاد گرانی‌ها سهمی دارد، تصریح کرد: جامعه ای در اوج خواهد بود که هر کس سهم خود از مشکلات را بشناسد و در راستای رفع این مشکلات تلاش کند، در این صورت آن مشکل بزرگ رفع خواهد شد.

خطیب نماز جمعه بندرعباس بیان داشت: دولت نیز نباید منکر ضعف خود در وقوع گرانی‌ها شود و ضعف‌های خود را فراموش کند، چون خود فراموشی بدترین نوع فراموشی است و دولت باید ضعف‌های خود را شناسایی کرده و در راستای رفع آنها تلاش کند.

نعیم آبادی با انتقاد شدید از واردات محصولاتی همچون گندم در سال تولید ملی، بیان داشت: چرا مسئولان دولت در سال تولید ملی از تولیدات داخلی استفاده نکرده و از کشاورزان خودمان گندم نمی‌خرند و از کشورهای دیگر گندم وارد می‌کنند و متاسفانه برخی سیاست‌گذاری‌های اشتباه موجب شده تا بسیاری از مواد غذایی که در داخل تولید می‌شوند از خارج خریداری شوند و از محصولات داخلی استفاده نشود.

وی همچنین بازاریان را به تقوای الهی دعوت کرد و گفت: زشتی عمل احتکار محصولات از بی حجابی بسیار بدتر است، چون این کار سفره مردم را کمرنگ می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس برخی‌ها همواره بر توقف جنگ پس از فتح خرمشهر تاکید داشتند و همواره "نق" می زدند و می‌گفتند جنگ بس است، اما حضرت امام خمینی با قدرت جنگ را مدیریت کرد تا اینکه در نهایت ملت ما به پیروزی رسید.

نعیم آبادی اضافه کرد: با استقامت در دوران جنگ امروز انقلاب اسلامی ایران به تمامی نقاط دنیا صادر شده و اگر امروز هم به حرف بی‌حوصله‌ها توجه نداشته باشیم با استقامت در برابر سختی‌ها، 20 سال دیگر میوه شیرین این استقامت را خواهیم چشید و پیشرفت می‌کنیم.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول