اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جهرم:

دستاورد دفاع مقدس احیای دین اسلام در زندگی بشر بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه جهرم گفت: دستاورد اصلی دفاع مقدس مطرح‌کردن دین اسلام به عنوان یک روش زندگی اجتماعی در دنیا است.

دستاورد دفاع مقدس احیای دین اسلام در زندگی بشر بود

به گزارش خبرگزاری فارس از جهرم، حجت‌الاسلام لطف‌الله دژکام در خطبه‌های امروز نماز جمعه جهرم با اشاره به هفته دفاع مقدس اظهار داشت: 31 شهریور ماه یادآور روزی است که عراق به ایران حمله کرد و این حمله اگر چه توسط نیروهای صدام صورت گرفت اما واقعیت این بود که جهان استکبار در مقابل ایران اسلامی ایستاد تا شاید بتواند نهال نورس انقلاب اسلامی را در این کشور بخشکاند.

وی افزود: استکبار غافل از آن بود که امت پیامبر (ص) مانند یک درخت تناور می‌ماند که از یک نهال کوچک به درختی تنومند تبدیل می‌شود.

خطیب نماز جمعه جهرم ابراز داشت: امروز نظام جمهوری اسلامی در سطح بین‌الملل چنان عظمتی کسب کرده است که تمام کفار از عزت، عظمت و شوکت آن محزون و ناراحت هستند.

دژکام دستاورد اصلی دفاع مقدس را مطرح‌کردن دین اسلام به عنوان یک روش زندگی اجتماعی در دنیا دانست و بیان کرد: جهاد مقدس جوان‌های مقتدر ایران اسلامی کار این کشور را به جایی رساند که الگوی جمهوری اسلامی به عنوان یک روش در دنیا مطرح است.

امام جمعه جهرم در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهرستان با اشاره به آغاز دهه کرامت نیز گفت: در این دهه پربرکت که با پاسداشت مقام حضرت معصومه (س) آغاز می‌شود از مقام رفیع حضرت امام رضا (ع) و برادر بزرگوارش حضرت احمدبن موسی (ع) که افتخار مردم استان فارس است، تجلیل می‌شود.

وی با اشاره به وجود حرم‌های شریف امامزادگان واجب‌التعظیم در استان فارس بیان داشت: در این هفته از مقام شامخ حضرت فضل‌بن موسی (ع) که حرم مطهرش در جهرم واقع شده است نیز تجلیل به عمل می‌آید.

استاد دانشگاه علوم پزشکی جهرم در پایان سخنان خود با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس خاطرنشان کرد: نوجوان و جوانان دانش آموز بدانند به همان میزان که علم و ادب در آنها تقویت شود در آینده جامعه نقش دارند.

به گزارش فارس، خادمان حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) با حضور در شهرستان جهرم در آیین نماز جمعه امروز این شهرستان حضور داشتند.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول