اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک کارشناس مامایی:

سن بالای 30 سال خطر ابتلا به دیابت بارداری را افزایش می‌دهد

خبرگزاری فارس: یک کارشناس مامایی گفت: بالا بودن فشار خون و سن بالای 30 سال خطر ابتلا به دیابت بارداری را افزایش داده و قند خون در این موارد باید زودتر اندازه‌گیری شود.

سن بالای 30 سال خطر ابتلا به دیابت بارداری را افزایش می‌دهد

صدیقه علیشاهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: در صورتی که دیابت بارداری در نیمه اول دوران بارداری تشخیص داده شود، احتمال اینکه بیمار از قبل از بارداری دچار دیابت بوده اما تشخیص داده نشده، بیشتر است.

وی در مورد تشخیص دیابت بارداری عنوان کرد: واقعیت این است که دیابت بارداری اغلب بدون علامت است و در دوران بارداری در صورتی که مادر متوجه شود، نسبت به شرایط معمول بیشتر تشنه، گرسنه و خسته می‌شود و طبیعی است به همین دلیل نیز تقریباً بین هفته‌های 24 و 28 قند خون اندازه‌گیری می‌شود.

علیشاهی بیان کرد: آزمایشات تشخیص دیابت طی بارداری برای مادران در معرض خطر شامل بررسی چاقی، سابقه زایمان نوزاد چهار کیلوگرمی و بیشتر، سابقه دیابت در خانواده در نخستین ملاقات یعنی هفته شش تا 10 بارداری انجام می‌شود.

وی یادآور شد: عواملی همچون چاقی، سابقه ابتلا به دیابت بارداری در بارداری‌های قبلی، سابقه خانوادگی دیابت، سابقه حداقل دو بار سقط بدون علت، سابقه به دنیا آوردن نوزاد با وزن چهار کیلوگرم و بیشتر، سابقه به دنیا آوردن کودک دچار نواقص زایمانی، بالا بودن فشار خون و سن بالای 30 سال خطر ابتلا به دیابت بارداری را افزایش داده و قند خون در این موارد باید زودتر اندازه‌گیری شود.

انتهای پیام/خ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول