اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر:

بوشهر دین خود را به کشور و انقلاب ادا کرده است

خبرگزاری فارس: استاندار بوشهر گفت: این استان با اعزام بیش از 40 هزار نفر به جبهه‌های نبرد و با تقدیم 2 هزار و 98 شهید، شش هزار جانباز و 442 آزاده، دین خود را به کشور و انقلاب ادا کرده است.

بوشهر دین خود را به کشور و انقلاب ادا کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، فریدون حسنوند در پیام هفته دفاع مقدس اظهار داشت: با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر و امام خمینی(ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی و سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، تاریخ پرفراز و نشیب بشریت گواهی می‌دهد که زورگویان و گردن‌کشان که ادامه‌دهندگان میراث شوم قابیل هستند، ندای آزادی‌خواهی و شرافت‌طلبی فرزندان هابیل را بر نتافته با هزاران ترفند شیطانی، سعی در خفه کردن آن داشته و دارند.

وی افزود: پیروزی شکوهمند اسلامی ایران که زمستان یخ زده از ظلم و خفقان طاغوت پهلوی را به بهاری گرم و امید بخش تبدیل کرد، یکی از حرکت‌های فطری آزادی خواهی بود که به مذاق حق‌ستیزان خوش نیامد و با به کارگیری انواع خباثت‌ها، رذالت‌ها و جنایت‌ها سعی در متوقف کردن یا نابودی آن کردند، ولی وقتی نتیجه‌ای نگرفتند خون آشامی بنام صدام را تشویق به حمله به آن کردند.

استاندار بوشهر اضافه کرد: و اینگونه بود که جنگ تحمیلی حزب صهیونیستی بعث عراق به نمایندگی از مستکبرین، علیه مردم ایران و انقلاب اسلامی‌شان آغاز شد در حالی که این مردم خود را آماده می‌کردند تا نونهالانشان را بر سر سفره دانش در ماه مهر بنشانند.

حسنوند گفت: گر چه کشور تازه از بند طاغوت رسته‌ ایران، آمادگی دفاع از خود در برابر این هجوم ناجوانمردانه را نداشت، اما با رهبری‌های داهیانه معمار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) و حضور مردم و نیروهای مسلح در صحنه دفاع، آمادگی‌ها حاصل شد و دشمن پس از هشت سال با شکستی خفت‌بار، به سر جایش نشست و حقانیت و صلابت جمهوری اسلامی ایران را اذعان کرد.

وی بیان کرد: سرلشکر شهید یاسینی در پایگاه ششم شکاری در کنار جان برکفان پدافند هوایی، آسمان منطقه بوشهر را جولانگاه مصاف با بعثیون متجاوز کرده و با سرنگون کردن ده‌ها فروند هواپیمای متجاوزین، خلیج فارس را گورستان آنان کردند.

استاندار بوشهر یادآور شد: «خارک» به عنوان پایانه منحصر به فرد صدور نفت کشور، در طول هشت سال دفاع مقدس 2 هزار و 834 بار مورد هجوم هوایی و موشکی قرار گرفت اما با پایداری مردم بومی و خانواده کارکنان نفت و ایثارگری متخصصان صنعت نفت و گاز و پتروشیمی، شرکت ملی نفتکش، رزمندگان منطقه دوم نداجا، پایگاه هوایی شهید یاسینی، پدافند هوایی، بسیجیان و پاسداران استان بوشهر و سایر دلسوزان حاضر در صحنه، خسارت‌ها ترمیم و به کوری چشم دشمنان، فعالیت‌های جزیره ادامه یافت و نام خارک به عنوان جزیره پایداری در تاریخ ثبت شد.

وی گفت: این استان در دوران دفاع مقدس با اعزام بیش از 40 هزار نفر به جبهه‌های نبرد در بیش از 111 عملیات در مناطق غربی و جنوبی و بیش از 30 عملیات مهم دریایی در خلیج فارس شرکت کرده و با تقدیم 2 هزار و 98 شهید، 6 هزار جانباز و 442 آزاده، دین خود را به کشور و انقلاب ادا کرده است.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول