اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر خبر داد

تشکیل کارگروه تخصصی برای رفع مشکلات مدارس شبانه‌روزی استان بوشهر

خبرگزاری فارس: استاندار بوشهر بر توجه به مدارس شبانه روزی و حل مشکلات آنان تاکید کرد و گفت: برای این منظور تشکیل کارگروه تخصصی با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی ضروری است.

تشکیل کارگروه تخصصی برای رفع مشکلات مدارس شبانه‌روزی استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر فریدون حسنوند چهارشنبه شب در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر با تاکید بر توجه ویژه به آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش یکی از ارکان دینی، فرهنگی و اجتماعی نظام اسلامی ایران است و به عنوان یک مرجع برای مردم بوده و هست و لازم است آن را تقویت کنیم.

حسنوند با اشاره به اینکه نیازهای ساخت و ساز آموزشی از سوی آموزش و پرورش باید اعلام شود، تصریح کرد: نوسازی مدارس تابع اجرایی کردن نیاز آموزش و پرورش است و لازم است با یک برنامه‌ریزی از مرحله ساخت و ساز عبور کنیم و به بحث هوشمندسازی مدارس برسیم.

وی با تاکید بر این نکته که اجرایی شدن سند تحول، استان بوشهر را در سال 1404 قدرت منطقه قرار خواهد داد گفت: سند تحول باید به عنوان یک اصل در دستور کار قرار گیرد و بند بند آن با نظر کارشناسان اجرایی شود.

استاندار بوشهر وجود حوزه‌های علمیه در استان بوشهر را یک نعمت خواند و افزود: لازم است از حوزه‌های علمیه در جهت تربیت اسلامی دانش‌آموزان بهره جست.

حسنوند بر توجه به مدارس شبانه‌روزی و حل مشکلات آنان تاکید کرد و افزود: برای این منظور تشکیل کارگروه تخصصی با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی ضروری است.

وی با بیان اینکه اکثر دانش‌‌آموزانی که در مدارس شبانه روزی تحصیل می‌کنند تمکن مالی مناسبی ندارند تاکید  کرد: در جهت تقویت بنیه مالی این آموزشگاه‌ها لازم است ضمن بهره جستن از سایر دستگاه‌ها از خیرین نیز بهره جست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر هم با بیان اینکه سال تحصیلی جدید اول مهر ماه آغاز می‌شود، گفت: امسال 183 هزار دانش‌آموز در یک‌هزار و 927 مدرسه و 7 هزار و 981 کلاس سال تحصیلی را آغاز می‌کنند.

خلیل رضایی با بیان اینکه دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی سال تحصیلی را آغاز کرده‌اند، گفت: سال گذشته 15 هزار نفر دانش‌‌آموز پایه اول ابتدایی و امسال 2 هزار و 100 نفر بیش از سال گذشته سال تحصیلی را آغاز کرده‌اند.

وی سرانه دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی را یک‌هزار و 700 تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به اینکه 7 هزار و 200 دانش‌آموز در 43 مدرسه شبانه‌روزی تحصیل  می‌کنند لازم است در جهت تقویت بنیه مالی آنان چاره اندیشی شود.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول