اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فراکسیون روحانیون مجلس:

نیازمند ارتباط مجلس و حوزه هستیم / تاکید مراجع بر استمرار جلسات حوزه و مجلس

خبرگزاری فارس: رئیس فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی گفت: در مقطعی قرار داریم که نیاز به ارتباط بین مجلس و حوزه بیشتر از گذشته احساس می‌شود.

نیازمند ارتباط مجلس و حوزه هستیم / تاکید مراجع بر استمرار جلسات حوزه و مجلس

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی در دیدار اعضای فراکسیون روحانیون مجلس با آیت‌‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور که در سالن جلسات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، گفت: مجمع فقهی نمایندگان روحانی مجلس علاقمندند برای زیارت و ملاقات مراجع و مسئولان حوزه به طور مستمر جلساتی برگزار شود.

وی با بیان اینکه در مقطعی قرار داریم که نیاز به ارتباط بین مجلس، حوزه بیشتر از گذشته احساس می‌شود خاطر نشان کرد: در این رفت و آمد‌ها و تبادل نظرها، مشکلات و مطالباتی که حوزه دارد منتقل می‌شود.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قم و حوزه علمیه قم خاستگاه انقلاب بوده است یادآور شد: حضرت امام این موقعیت را پیش آورد و اگر ما از این موقعیت استفاده نکنیم ناسپاسی و ناشکری است.

وی با اشاره به دیدارهای اعضای فراکسیون روحانیون مجلس با مراجع عظام تقلید گفت: رهنمود‌های بسیار خوبی را مراجع به نمایندگان روحانی مجلس داشتند و حتی بر افزایش جلسات این چنینی تاکید کردند.

حجت‌الاسلام آشتیانی افزود: آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی این نظر را داشتند که گروهی در مجلس تشکیل شود تا در مسایل اسلامی از جمله بانکداری اسلامی با مراجع و بزرگان حوزه بحث و تبادل نظر تنگاتنگی داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: نظر مراجع بود که این گونه جلسات بیشتر شود و حتی دستگاه‌های اجرایی هم باید ارتباط را با حوزه بیشتر کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی عنوان داشت: ارتباط تنگاتنگ روحانیون مجلس و حوزه‌های علمیه می‌تواند در حل مشکلات حوزه‌های علمیه و توجه شایسته به این نهاد مهم در نظام اسلامی نیز تاثیرگذار باشد.

وی یادآور شد: رابطه روحانیون مجلس شورای اسلامی و مراجع رابطه بسیار مستحکمی است که تاثیر فوق‌العاده‌ای بر بهبود فعالیت مجلس خواهد گذاشت.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس در پایان تاکید کرد: روحانیون مجلس به یک پشتوانه معنوی برای فعالیت‌های خود نیاز دارند که مرجعیت می‌تواند بهترین پشتوانه برای آنان باشد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول