اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد:

مسئولان شهرستان‌ها به یاری رسانه ملی بیایند/ هنر در خبرها نمود پیدا کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل صدا و سیمای یزد خواستار همکاری مسئولان و یاری رساندن خبرنگاران شهرستانی شد.

مسئولان شهرستان‌ها به یاری رسانه ملی بیایند/ هنر در خبرها نمود پیدا کند

به گزارش خبرنگار فارس در ابرکوه، سید حسن آسایش که به همراه دو تن از معاونان خود و به دعوت شورای فرهنگ عمومی در جلسه شورای فرهنگی ابرکوه حاضر شده بود، اظهار داشت: به شنیدن گلایه‌ها عادت داریم و شغل ما شنیدن انتقاد است و هر برنامه‌ای که پخش می‌شود به دنبال خود انتقاداتی را به دنبال دارد.

این مسئول افزود: رسانه‌های مجازی در جهان مانند سابق نیست و رویکردی به شدت تخریبی دارند و دیگر دورانی نیست که بتوان اخبار را کتمان کرد و همین مسئله می‌طلبد که با همین ابزار به جنگ تخریب‌ها برویم.

وی با اشاره به انتقاداتی که در مورد عدم پخش برخی از خبرها وجود دارد، گفت: دیگر خبرهای جلسات، مردم را راضی نمی‌کند و خبرنگاران باید هنر را در خبرهای خود لحاظ کنند.

آسایش افزود: همه مسئولان باید در این مسیر یاری رسان صدا و سیما باشند زیرا امکانات این رسانه محدود و پتانسیل‌های تهیه خبر بسیار است و اگر همگان تلاش نکنند با یک دوربین و یک خبرنگار نمی‌توان به بسیاری از این خواسته‌ها که به حق است، پاسخ داد.

وی یادآور شد: رویکرد صدا و سیما پخش برنامه‌های تولیدی است و برنامه‌هایی چون اخبار برخی از جلسات و افتتاح پروژه‌ها دیگر چندان جایگاهی ندارد اگر چه با توقعاتی که وجود دارد ناگزیر به پخش آنها هستیم.

آسایش به ادارات پیشنهاد کرد: با تهیه و تأمین دوربین و با راهنمایی صدا و سیما به  تهیه برنامه‌هایی چون معرفی نخبگان و همچنین آثار باستانی و فعالیت‌های ارزشمند دست بزنند و مطمئنأ ما نیز از پخش این آثار استقبال می‌کنیم.

آسایش در مورد انتقاد از پخش نامناسب مراسم 17 آبان گفت: اگر برای شما این برنامه مهم است به طور مثال در این برنامه از شخصیت‌های کشوری استفاده کنید که از طرف صدا و سیما نیز برد کشوری پیدا خواهد کرد و اگر خودتان نیز همانطور که گفتید فیلم‌های مناسبی تهیه و برای ما ارسال کنید، قابل پخش است.

وی با اشاره به تشکیل دفاتر خبری در برخی از شهرهای استان یزد با کمک مسئولان شهرستان‌ها، آن را یکی از راهکارهای افزایش فعالیت‌های خبری دانست و به مسئولان ابرکوه نیز توصیه کرد که با تجهیز یک مکان مناسب نسبت به تأسیس دفتر خبری اقدام کنند.

آسایش با تشکر از خبرنگاران شهرستانی برخی از دلایل عدم پخش اخبار را نیز بر شمرد.

در این جلسه خبرنگاران صدا و سیما نیز به بیان برخی از مشکلات خود پرداختند.

انتهای پیام/صا10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول