اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با دستور شهردار تبریز

پارک موزه تخصصی مفاخر و مشاهیر آذربایجان ایجاد می‌شود

خبرگزاری فارس: با دستور شهردار تبریز، بوستان فعلی مفاخر به زودی به پارک موزه تخصصی مفاخر و مشاهیر آذربایجان تبدیل می‌شود.

پارک موزه تخصصی مفاخر و مشاهیر آذربایجان ایجاد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، علیرضا نوین طی دستوری به شهرداری منطقه دو تبریز خواستار آغاز مراحل تبدیل بوستان فعلی مفاخر به پارک موزه تخصصی مفاخر و مشاهیر شد.

شهردار تبریز در خصوص دلایل چنین تصمیمی گفت: از سه سال قبل که ایده راه‌اندازی و ایجاد محله و بوستان هنرمندان از سوی مدیریت شهری تبریز مطرح شد، اقدامات اولیه در راستای تحقق چنین امری در دل بوستان مفاخر آغاز شد و امروز با توجه به آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم در این بوستان، زمینه برای تحقق این هدف فراهم شده است.

نوین در بخش دیگری از سخنان خود وجود زیرساخت‌هایی چون گالری مفاخر، تابلوهای موزائیک‌سنگ مشاهیر آذربایجان، ساختمان سازمان فرهنگی هنری شهرداری، آرامگاه بزرگانی چون آیت‌الله شهیدی، باقرخان، حاج رضا طوبی، هنرمندانی چون نخجوانی‌ها و دیگر بزرگان در دل این بوستان را از جمله زیرساخت‌های آماده این بوستان اعلام و خاطرنشان کرد: از این پس با خارج شدن بوستان طوبی از شکل عمومی و تبدیل آن به پارک موزه مفاخر و مشاهیر آذربایجان، این مجموعه به یکی از بسترهای معرفی هویت تاریخی و فرهنگی تبریز تبدیل خواهد شد و ما قصد داریم از این مجموعه به عنوان پارک موزه تخصصی فرهنگ و هنر و مفاخر و مشاهیر استفاده کنیم.

شهردار تبریز در عین حال بر لزوم توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و هنری در داخل این پارک تأکید کرد و گفت: باید از تمامی فضا و محیط این بوستان به منظور ایجاد و توسعه زیرساخت‌های لازم استفاده کرد و با تبدیل آن به یک مجموعه فرهنگی هنری تخصصی، محلی آرام و با نشاط برای اهالی این حوزه فراهم آورد.

وی با تأکید بر لزوم تسریع در روند تحقق این دستور از مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری نیز خواست نسبت به افزایش تعداد تابلوهای موزائیک‌سنگ مفاخر و مشاهیر آذربایجان در محیط این پارک اقدام کند.

انتهای پیام/غ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول