اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل جدید دیوان محاسبات استان قم معرفی شد

خبرگزاری فارس: مراسم تودیع و معارفه مدیران کل سابق و جدید دیوان محاسبات استان قم با حضور استاندار قم برگزار شد.

مدیرکل جدید دیوان محاسبات استان قم معرفی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم پیش از ظهر امروز و با حضور کرم‌رضا پیریایی، استاندار قم و فریدون همتی رئیس مرکز آموزش و برنامه‌ریزی دیوان محاسبات، مراسم تودیع و معارفه مدیران کل سابق و جدید دیوان محاسبات استان قم در مجتمع ادارات قم برگزار شد.

در این مراسم کرم‌رضا پیریایی طی سخنانی بر ضرورت نظارت و محاسبات دقیق اقتصادی تاکید کرد و خواستار تعامل و همکاری همه جانبه دستگاه‌ها با دیوان محاسبات شد.

در ادامه فریدون همتی، رئیس مرکز آموزش و برنامه‌ریزی دیوان محاسبات در سخنانی با اشاره به تبادل نظر دیوان محاسبات کشور با سیستم‌های نظارتی دیگر کشورها گفت: اصل بر این است که نمی‌توان قانون را نادیده گرفت و آن را اجرا نکرد به طوری که برخی کشورها چنین مسئله‌‌ای را باور ندارند.

وی با تاکید بر تصویب قوانینی که در حوزه اجرا نیز با آسانی همراه باشند گفت: بنای اصلی دیوان محاسبات پیشگیری از تخلفات است زیرا این مسئله به سلامت مدیران و نظام اقتصادی و اجتماعی کشور کمک می‌کند و میهن اسلامی را در مقابل توطئه‌های دشمنان مصون می‌دارد.

همتی به ضرورت اجرای نظارت الکترونیکی با کمک دولت و مجلس اشاره کرد و افزود: این مسئله مراحل نهایی خود را طی می‌کند و قم نیز به عنوان استان پایلوت طرح انتخاب شده است.

مراد قنبری مدیرکل جدید دیوان محاسبات استان قم نیز در این مراسم طی سخنانی با تاکید بر پیشگیری از مشکلات و آسیب‌های اداری و اجرایی گفت: مسائل مربوط به این موضوع به صورت بخشنامه در اختیار تمام دستگاه‌ها قرار گرفته و مدیران باید همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

وی خواستار تعامل بیشتر دستگاه‌های اجرایی با دیوان محاسبات استان قم شد و افزود: در نظام جمهوری اسلامی قانونگذاری، اجرا و نظارت هر سه مکمل یکدیگر بوده و هدف قانون‌گذاران نیز جلوگیری از تضییع حقوق بیت‌المال بوده است.

مهدی دهرویه مدیرکل سابق دیوان محاسبات استان قم در این مراسم جای خود را به مراد قنبری داد تا از این پس وی سکان‌دار نظارت بر دستگاه‌های اجرایی استان باشد.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول