اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان‌غربی:

کارت‌های ملی تا پایان سال 1392 معتبر هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال آذربایجان‌غربی از تمدید کارت‌های ملی تا پایان سال 1392 خبر داد و گفت: اقشار مختلف مردم برای تمدید کارت‌های ملی به اداره‌های ثبت احوال مراجعه نکنند.

کارت‌های ملی تا پایان سال 1392 معتبر هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از چایپاره، محمد جوان پیش از ظهر امروز در جلسه‌ای که در ارتباط با مسائل ثبت‌ احوال چایپاره تشکیل شد اظهار داشت: طبق مصوبه هیئت دولت تاریخ اعتبار کارت‌های ملی تا پایان سال 1392 تمدید شده و معتبر است پس مراجعه مردم به اداره‌های ثبت‌احوال لازم نیست.

وی در مورد صدور کارت ملی هوشمند گفت: زیرساخت‌های لازم در سطح استان فراهم شده و تا پایان سال جاری کارت‌ ملی هوشمند به صورت پایلوت در استان صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از 99 درصد مردم استان کارت ملی دارند گفت: کسانی که تاکنون کارت ملی دریافت نکرده‌اند کمتر از پنج درصد هستند که باید برای دریافت کارت ملی مراجعه کنند.

جوان در مورد صدور شناسنامه مکانیزه در استان گفت: تاکنون در استان بیش از 120 هزار شناسنامه مکانیزه صادر شده است و برای افراد زیر 15 سال و کسانی که برای تغییر مندرجات شناسنامه به اداره ثبت احوال مراجعه می‌کنند شناسنامه مکانیزه صادر می‌شود.

وی از اجرای طرح جدید آرشیو الکترونیکی اسناد سجلی در استان خبر داد و گفت: در استان بیش از 3 میلیون سند ولادت،

2 میلیون سند وفات و 500 هزار اسناد متفرقه وجود دارد که تاکنون بیش از 2 میلیون و 200 هزار سند به صورت الکترونیکی آرشیو شده است.

مدیرکل ثبت‌احوال آذربایجان‌غربی اظهار داشت: طبق آمار هر روز در استان بیش از 170 ولادت جدید به ثبت می‌رسد و از ابتدای سال تاکنون بیش از 30 هزار شناسنامه برای نوزادان صادر شده است.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول