اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری‌همدانی:

پاسداران همواره در مسیر ولایت گام بر می‌دارند

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید در قم راه سپاه پاسداران را راه حق و حقیقت دانست و گفت: پاسداران انقلاب همواره در مسیر ولایت گام بر می‌دارند و حرکت آنها تداوم خواهد داشت.

پاسداران همواره در مسیر ولایت گام بر می‌دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله حسین نوری‌همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در قم اظهار کرد: هر چه در این عامل اتفاق می‌افتد بر اساس سنت‌های الهی بوده و هر رویدادی دارای عوامل مختلفی است.

وی با اشاره به دهه کرامت افزود: تاریخ زندگانی حضرت معصومه(س) درس‌های فراوانی برای ما دارد که مهم‌ترین آنها هجرت ایشان به ایران است.

این مرجع تقلید هجرت را امری بزرگ و دارای فضیلت دانست و گفت: هجرت با مسافرت تفاوت داشته و برای هدف مقدسی صورت می‌گیرد به طوری که شخص از وطن و خانه خود دل کنده و به سرزمین دیگری وارد می‌شود.

وی ادامه داد: امام رضا(ع) نیز از مدینه به ایران هجرت کرد و تأثیر فراوانی بر تحولات تاریخی گذاشت ضمن اینکه حضرت معصومه(س) نیز همین عمل را انجام داد.

آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان اینکه مأمون به دنبال حفظ سلطنت خویش بود گفت: در آن دوران قیام‌های متعددی علیه او صورت گرفته بود و به همین دلیل مأمون تصمیم گرفت که امام رضا(ع) را به توس فرا خواند تا جلوی این قیام‌ها را بگیرد.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: امامان معصوم(ع) حتی در زندان نیز به تبلیغ دین و مبارزه با دستگاه ظلم و جور می‌پرداختند.

وی با اشاره به عبور امام رضا(ع) از نیشابور در راه رسیدن به پایتخت حکومت عباسی گفت: ایشان در سخنرانی خود ولایت را شرط توحید دانسته و مردم را آگاه ساختند.

آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان اینکه ولایت به واسطه تلاش پاسداران رونق گرفته است عنوان داشت: همین نظام ولایی بود که توانست بیش از 120 کشور را در اجلاس غیر متعهدها در تهران گردهم آورد زیرا تشنگان حقیقت در جهان بسیارند.

این مرجع تقلید افزود: همه طبقات اجتماع همراهی خوبی با سپاه داشته‌اند به طوری که روحانیون، زنان و جوانان همگی همراهی خود را به بهترین نحو نشان داده‌اند.

وی با تاکید بر گسترش فرهنگ جهاد، شهادت، مناظره و هجرت در جامعه امروز گفت: باید مبارزات و مناظرات امام رضا(ع) ترجمه شده و در اختیار مردم مسلمان ایران قرار گیرد.

این استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: امام رضا(ع) به وسیله کتاب‌های ادیان مختلف با بزرگان آنها مناظره کرد و توانست برخی از علمای آن دوران را مسلمان سازد.

وی با اشاره به سفر خود به کنیا ابراز کرد: در آنجا پیروان سایر ادیان سئوالات فراوانی داشتند که نمونه همین سئوالات را بزرگان یهود و نصاری از حضرت رضا(ع) پرسیده بودند و پرسش‌های آنها نیز بیشتر حول دلایل نبوت حضرت محمد(ص) بود.

آیت‌الله نوری‌همدانی راه سپاه پاسداران را راه حق و حقیقت دانست و افزود: پاسداران انقلاب همواره در مسیر ولایت گام برداشته و حرکت آنها تداوم خواهد داشت.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول