اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول انجمن سینمای جوانان ایران در کاشان خبر داد

درخشش سینماگران جوان کاشان در جشنواره فیلم‌ اولی‌ها

خبرگزاری فارس: مسئول انجمن سینمای جوانان ایران دفتر کاشان از درخشش فارغ‌التحصیلان فیلم‌ساز این انجمن در جشنواره فیلم اولی‌ها خبر داد.

درخشش سینماگران جوان کاشان در جشنواره فیلم‌ اولی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، رضا بهمنی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فیلم مستند «دستان بینا» ساخته احسان تندگام موفق به کسب جایزه اول، لوح افتخار، سکه بهار آزادی و امکان حمایت مالی از ساخت اثر بعدی فیلم‌ساز شد. 

وی افزود: مستند «شیخ علی» ساخته سید مهدی موسوی نیز موفق به کسب جایزه دوم به علاوه لوح افتخار، سکه بهار آزادی و حمایت مالی از تولید اثر بعدی سازنده فیلم شد.

مسئول انجمن سینمای جوانان ایران دفتر کاشان یادآور شد: فیلم «ایران‌دخت» نیز کاندید دریافت جایزه در این بخش جشنواره شد.

بهمنی با اشاره به اینکه در بخش مستند جشنواره فیلم اولی‌ها فقط سه جایزه اهدا شد گفت: انجمن سینمای جوانان ایران دفتر کاشان دو جایزه از سه جایزه این بخش را به خود اختصاص داد.

این مسئول در ادامه جشنواره فیلم اولی‌ها را فرصتی برای تعامل فیلم‌سازان جوان با یکدیگر دانست و گفت: جشنواره‌هایی از این دست می‌تواند کشف استعدادهای جوان را به همراه داشته باشد.

به گفته وی، برگزاری جشنواره فیلم اولی‌ها بهترین پشتوانه برای هنرجویان و فیلمسازان جوان است و می‌تواند تجربه‌های جدیدی را در دنیای فیلمسازی به مشتاقانش بیاموزد.

بهمنی همچنین با اشاره به فعالیت‌های انجمن سینمای جوانان ایران، دفتر کاشان بیان داشت: انجمن از ابتدای شروع فعالیت‌های خود تاکنون بیش از 28 دوره آموزشی در بخش‌های مختلف از جمله عکاسی و فیلم برگزار کرده که در هر دوره 15 تا 20 نفر آموزش دیده‌اند.

وی دوره‌های آموزش عکاسی انجام شده در انجمن سینمای جوانان ایران دفتر کاشان را 70 دوره و تعداد آموزش‌دیدگان آن را 900 نفر اعلام و عنوان کرد: طی این مدت 450 عنوان فیلم هشت میلی‌متری توسط انجمن سینمای جوانان ایران، دفتر کاشان تولید شده است.

انجمن سینمای جوانان ایران دفتر کاشان در سال 1366 تأسیس شده و حدود 25 سال از فعالیت آن می‌گذرد.

جشنواره فیلم اولی‌ها به مدت پنج روز از 23 تا 27 شهریورماه جاری در تهران با حضور دفاتر انجمن سینمای جوانان سراسر کشور در سالن سینمای اردوگاه شهید باهنر برگزار شد و انجمن سینمای جوانان ایران دفتر کاشان با 10 اثر پایان دوره در این گردهمایی ملی فیلمسازان جوان و فارغ‌التحصیل شرکت داشت. 

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول