اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

کارشناس آموزش شورای عالی قرآن:

تربیت قاریان نوجوان حافظ قرآن آغاز شد/ عدم وجود برنامه مدون حفظ در کشور

خبرگزاری فارس: کارشناس آموزش شورای عالی قرآن کریم از راه‌اندازی جلسه ارتقای حافظان قرآن در مهرماه سال جاری با هدف تربیت قاریان حافظ نوجوان خبر داد و گفت: متأسفانه برنامه مدونی برای حفظ قرآن در کشور وجود ندارد.

تربیت قاریان نوجوان حافظ قرآن آغاز شد/ عدم وجود برنامه مدون حفظ در کشور

«علی قلعه‌نویان» کارشناس آموزش شورای عالی قرآن کریم در گفت‌و‌گو با خبرنگار قرآنی باشگاه خبری فارس «توانا» با اشاره به راه‌اندازی مجدد جلسه ارتقای حافظان قرآن کریم از ابتدای مهرماه 1391 گفت: جلسه ارتقای حافظان قرآن کریم با محوریت مشورت‌دهی و تصویب آیین‌نامه‌ها از مهرماه 1391 راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آیین‌نامه جامع و مشخصی برای حفظ قرآن در کشور وجود ندارد، گفت: نهاد‌های مختلف قرآنی کارهایی را در خصوص حفظ قرآن انجام می‌دهند، اما آیین‌نامه‌ای که قوانین جامعی را در این خصوص عرضه کند وجود ندارد، به عنوان مثال مشخص نیست که از کجای قرآن باید حفظ قرآن را آغاز کرد، از این رو باید آیین‌نامه جامعی برای این موضوع تدوین شود.

همچنین باید تسهیلات و نیاز‌های حافظان قرآن کریم بررسی و پی‌گیری شود و این نیازمند بررسی اولیه توسط خود آنها است که در این جلسات بررسی می‌شود.

قلعه‌نویان از برنامه‌های شورای عالی قرآن کریم در خصوص حفظ کردن قرآن کریم توسط قاریان قرآن خبر داد و در این خصوص اظهار داشت: شورای عالی قرآن دوره‌های حفظ قرآن ویژه قاریان نوجوان را در دستور کار دارد و در کنار تلاوت بر روی حفظ آنها نیز کار می‌کند و بسیاری از قاریان نوجوان ما اجزای مختلفی از قرآن کریم را حفظ هستند.

همچنین در خصوص قاریان جوان و بزرگسال، ما نمی‌توانیم جهت حفظ قرآن نسبت به آنها جبر داشته باشیم، اما اگر آنها برنامه تلاوت استودیویی داشته باشند ملزم هستند که از حفظ تلاوت کنند.

وی از عرضه یک کتاب و یک آلبوم صوتی تلاوت توسط معاونت پژوهش و آموزش شورای عالی قرآن کریم خبر داد و گفت: کتاب «سه‌شنبه‌ها» تألیف «امیرمحمود کاشفی» که توسط انتشارات مرکز طبع و نشر قرآن کریم چاپ شده است را به بازار عرضه کردیم، موضوع این کتاب درباره قوانین و ضوابط پخش تواشیح در رسانه‌ها است.

همچنین آلبوم صوتی تلاوت قرآن کریم با عنوان «مشاهیر عالم قرائت» شامل تلاوت 16 نفر از اساتید بزرگ کشور مصر مانند «محمد رفعت»، «علی‌محمود شعشاعی»، «مصطفی اسماعیل»، «عبدالحکم شعیشع»، «خلیل الحصری»، «نقشبندی»، «کامل‌یوسف»، «عبدالباسط»، «محمدصدیق منشاوی»، «مصطفی غلوش»، «محمد شحات‌انور» و چند استاد دیگر توسط معاونت پژوهش شورای عالی قرآن کریم به بازار عرضه شده است.

انتهای پیام/م.خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول