اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

کارشناس فعالیت‌های قرآنی مطرح کرد

مطالبه جدی رهبر معظم انقلاب و عزم‌های غیر جدی در موضوع حفظ قرآن

خبرگزاری فارس: کارشناس فعالیت‌های قرآنی پرداختن به امر حفظ و انس با قرآن در کشور را امری ضروری دانست و گفت: عزم دستگاه‌ها برای پیگیری مطالبه مقام معظم رهبری در این باره کم‌رنگ است.

مطالبه جدی رهبر معظم انقلاب و عزم‌های غیر جدی در موضوع حفظ قرآن

«سیدعلی سرابی» کارشناس فعالیت‌های قرآنی در گفت‌وگو با خبرنگار قرآنی باشگاه خبری فارس «توانا» درباره فعالیت «ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم» گفت: به نظر می‌رسد ستاد راهبری فعالیت خاصی ندارد و یا اگر دارد من به عنوان عضو این ستاد از آن اطلاع ندارم، البته در نمایشگاه قرآن امسال بخشی به نام حفظ قرآن کریم فعال بود و از افراد برای دوره‌های حفظ ثبت‌نام می‌کرد.

*باید به دبیر ستاد امکانات و اختیار کامل داده شود

سرابی در خصوص راه‌کار‌های اجرایی، برای فعال شدن ستاد راهبری حفظ قرآن کریم گفت: راه‌کارهای اجرایی مشخص است و چندان پیچیده نیست و اگر در ستاد راهبری حفظ، نیروی‌انسانی، امکانات پشتیبانی و اختیارات کامل به دبیر ستاد داده شود مطمئنأ این ستاد فعال می‌شود، اما پیش از فعال کردن ستاد، نیازمند یک عزم جدی برای پی‌گیری موضوع حفظ قرآن هستیم.

*عدم تناسب عزم دستگاه‌ها با مطالبه رهبر معظم انقلاب در موضوع حفظ

سرابی پیگیری دستگاه‌ها برای مطالبه مقام معظم رهبری را کم رنگ دانست و در این خصوص اظهار داشت: مطالبه ایشان در خصوص تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم بسیار جدی است؛ زیرا نیاز به انس با قرآن در جامعه ما ضروری است، همچنین ما مدعی ام‌القرای بلاد اسلامی هستیم و باید در توجه به قرآن در دنیا شاخص باشیم؛ تحقق این موضوع نیاز‌مند یک عزم جدی در کشور است.

قائم مقام شورای عالی قرآن کریم، تعدد مسئولیت‌ها و کارها را از جمله دلایل کم‌رنگ شدن انگیزه‌ها برای اجرای این طرح برشمرد و گفت: سختی مسیر و تعدد مسئولیت‌ها و کارها باعث کم‌رنگ شدن انگیزه دستگاه‌ها و مسئولان برای پرداختن به امر حفظ قرآن کریم شده است.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر برنامه‌های شورای عالی قرآن کریم در خصوص طرح حفظ قرآن گفت: شورای عالی قرآن یک مجموعه ستادی، نظارتی است و بودجه و امکاناتش برای کارهای اجرایی و میدانی نیست، اما طرح‌هایی را در خصوص حفظ، تدوین و به دستگاه‌ها عرضه می‌کند، به عنوان مثال، طرحی را با عنوان حفظ پلکانی که بعد‌ها به طرح «نور» معروف شد به آموزش و پرورش ارائه کردیم و با یک سری اصلاحات عملیاتی شد، همچنین طرحی را در خصوص حفظ قرآن به دانشگاه پیام نور ارائه کردیم که از تابستان 1391 در حال اجرا است.

انتهای پیام/م.خ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول