اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

فارس گزارش می‌دهد

5 روز تا پایان ثبت‌نام مسابقات قرآن اوقاف/ کمترین متقاضی از آن حفظ کل

خبرگزاری فارس: 5 روز تا پایان مهلت ثبت‌نام شرکت در مسابقات قرائت و حفظ قرآن کریم اداره کل اوقاف و امورخیریه استان تهران باقیمانده است.

5 روز تا پایان ثبت‌نام مسابقات قرآن اوقاف/ کمترین متقاضی از آن حفظ کل

به گزارش خبرنگار قرآنی باشگاه خبری فارس «توانا»، 5 روز تا پایان مهلت ثبت‌نام شرکت در مسابقات قرائت و حفظ قرآن کریم اداره کل اوقاف و امورخیریه استان تهران باقیمانده است.

بنا بر این گزارش، ثبت‌نام در مسابقات این دو رشته ویژه قاریان و حافظان استان تهران از 10 مرداد 1391 آغاز شده و تا 25 شهریورماه ادامه دارد.

علاقه‌مندان در فرصت باقیمانده می‌توانند با مراجعه به نزدیک‌ترین امامزاده محل سکونت خود و یا ادارات اوقاف استان تهران نسبت به ثبت‌نام و شرکت در این مسابقات اقدام کنند.

همچنین ثبت‌نام در رشته مفاهیم قرآن کریم از 10 مردادماه، همزمان با دو رشته قرائت و حفظ قرآن‌کریم آغاز شده است و فعلاً ادامه خواهد داشت و مسابقات آن نیز در دی ماه سال جاری برگزار می‌شود.

سال گذشته 33 هزار نفر در مسابقات قرآن استان تهران در سه رشته مذکور ثبت‌نام کرده‌اند که بیشترین جامعه آماری به تفکیک رشته‌ها به ترتیب متعلق به قرائت قرآن کریم، حفظ یک جزء، 5/2 جزء و پنج جزء بوده است و در این میان حفظ کل قرآن کریم کمترین آمار را به خود اختصاص می‌دهد.

آزمون ابتدایی ورود به چرخه مسابقات سازمان اوقاف و امورخیریه در شهرستان‌های هر استان با برگزاری آزمون ترجمه و مفاهیم نیمه اول جزء 30 قرآن کریم آغاز می‌شود.

مرحله شهرستانی مسابقات اوقاف در سال 1391، 4 تا 14 مهرماه و مرحله استانی آن در آبان‌ماه برگزار خواهد شد.

جوایز این مسابقات تاکنون نقدی بوده است و در حاشیه آن نمایشگاه قرآن، کتاب و  کلاس‌های آموزش برای متسابقان نیز برگزار شده است.

این مسابقات سال گذشته در مسجد جامع امیرالمؤمنین(ع) واقع در بلوار مرزداران غرب تهران برگزار شد.

انتهای پیام/م.خ

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول