اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

با 150 درصد رشد نسبت به سال قبل

امسال 1200 نفر متقاضی دریافت مدرک تحصیلی از طریق حفظ قرآن هستند

خبرگزاری فارس: آزمون اعطای مدرک تحصیلی به 1200 حافظ قرآن کریم، شهریورماه 1391 در حالی برگزار می‌شود که شاهد رشد 150 درصدی آمار شرکت‌کنندگان نسبت به سال گذشته هستیم.

امسال 1200 نفر متقاضی دریافت مدرک تحصیلی از طریق حفظ قرآن هستند

به گزارش خبرنگار قرآنی باشگاه خبری فارس «توانا»  آزمون اعطای مدرک تحصیلی به حافظان قرآن کریم به منظور دریافت مدرک کارشناسی حفظ از 17 لغایت 23 شهریور ماه 1391 با همکاری سازمان سنجش آموزش کشور، در دانشکده علوم قرآنی سازمان اوقاف و امورخیریه برگزار می‌شود.

به گفته حجت‌الاسلام «سید مسعود میریان»  کارشناس آموزش مرکز قرآنی سازمان اوقاف، این آزمون امسال با شرکت 750 نفر از حفاظ خواهر و 450 نفر از حفاظ برادر برگزار می‌شود. 

وی در خصوص نحوه راه‌یابی متقاضیان به این آزمون گفت: حافظان قرآن کریم با شرکت در کنکور سراسری کارشناسی ارشد و کسب حدنصاب سازمان سنجش از سوی این سازمان به سازمان اوقاف و امورخیریه معرفی می‌شوند؛ امسال نیز یک هزارو 200 نفر به آزمون اعطای مدرک راه پیدا کرده‌اند که این آمار نسبت به سال گذشته بیش از 150 درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی در خصوص نحوه ارزیابی شرکت‌کنندگان در این آزمون گفت: شرکت‌کنندگان با پاسخ به 10 سؤال حسن حفظ (هر سه جزء یک سؤال) و کسب 160 نمره از 200 به همراه تلاوت یک صفحه از قرآن کریم و کسب 70 نمره از 100 می‌توانند مدرک تحصیلی حفظ قرآن کریم را کسب کنند، همچنین شرکت‌کنندگان پس از کسب نمره لازم به سازمان سنجش معرفی و این سازمان پس از بررسی مدرک کارشناسی حفظ قرآن کریم را به آنان اعطا می‌کند.

میریان با بیان اینکه این آزمون به شکل شفاهی در مواد «حسن حفظ» و «صحت قرائت» حفاظ برگزار می‌شود، گفت: چهار گروه داوری از استادان برجسته و ممتاز قرآنی کشور کار قضاوت این آزمون را بر عهده خواهند داشت.

وی با اشاره به حضور اساتید مبرز قرآن کریم در این آزمون افزود: آقایان پرهیزگار، آقایی، ربیعیان، اخوان‌اقدم، طرقی، دلپاک، میرموسایی، دولتی، بحرالعلوم، حشمتی، فاطمیان و حنیفی و خانم‌ها ادیب‌زاده، ماهرخ، تقی‌زاده، احمدی، سعیدی، مسلمی، افهمی، سرمدی، منگلی، بابایی و عباسی به ارزیابی حسن حفظ و صحت قرائت حافظان می‌پردازند.

شانزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تحصیلی به حفاظ کل قرآن با همکاری سازمان سنجش و آموزش کشور در دانشکده علوم قرآنی سازمان اوقاف و امورخیریه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/م.خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول