اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد کرمان:

شعر ولایی موجب معرفت‌افزایی جامعه می‌‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: شعر در باب معصوم (ع) موجب معرفت‌افزایی جامعه اسلامی و هدایت به سوی حیات طیبه است.

شعر ولایی موجب معرفت‌افزایی جامعه می‌‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، احمد سعیدی در آیین اختتامیه هفتمین کنگره سراسری شعر رضوی در تالار عماد کرمان اظهار داشت: شعر ولایی قاعده‌مند نیست و نمی‌توان سروده یک شاعر را جهت داد.

وی بیان داشت: اما باورهای اسلامی عمیق اگر در وجود هر انسانی شاعر یا غیر شاعر وجود داشته باشد، ترجیح می‌دهد، استعدادهای خود را به سمت پاکی‌ها و ارزش‌ها سمت و سو دهد.

سعیدی با بیان اینکه نمی‌توان در این عالم هستی دامنی پاک‌تر از ائمه معصوم (ع) پیدا کرد،‌ افزود: شعر در باب معصوم (ع) معرفت‌افزایی جامعه اسلامی را موجب شده و ما را به سمت حیات طیبه دو دنیا سوق می‌دهد.

وی تصریح کرد: همه تلاش‌گران این عرصه شایسته تقدیر هستند و پاداش خود را نزد خداوند و خاندان عصمت و طهارت (ع) دریافت می‌کنند.

سعیدی گفت: با تولیدات الهی و ماندگار آن چه را که امروز در اختیار داریم به عنوان آثاری ارزشمند و فاخر برای آیندگان به جای بگذاریم و با عزم جزم و مصمم خواهان انجام کار باشیم.

مدیرکل فرهگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ابراز داشت: ماحصل تلاش فرهیختگان و نخبگان ما باید سرمایه‌های گرانسنگی برای آینده باشد.

به گزارش فارس، هفتمین کنگره سراسری شعر رضوی 27 و 28 شهریور ماه در تالار عماد شهر کرمان برگزار شد.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول