اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

برخی سکانداران گذشته فرهنگ، امروز لندن‌نشین‌اند /منتقدان عینک بدبینی را بردارند

خبرگزاری فارس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کسانی که با عینک بدبینی به مسائل کشور نگاه می‌کنند، خوب است مشاهده کنند چه کسانی به مبانی اسلام اعتقادی نداشتند. برخی در حالی که زمانی سکاندار فرهنگ کشور بودند، اکنون در لندن فعالیت می‌کنند.

برخی سکانداران گذشته فرهنگ، امروز لندن‌نشین‌اند /منتقدان عینک بدبینی را بردارند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم سید محمد حسینی ظهر امروز در آیین افتتاحیه دومین جشنواره موضوعی «یک تصویر از یک حدیث رضوی» که در قالب دهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) برگزار می‌شود، با اشاره به اینکه به کودکان باید آموخته شود تا فریب غربی‌ها را نخورند گفت: اهداف و ماهیت پلید دشمنان در این توهین‌ها و هتک حرمت‌ها مشخص می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مرکز پرورش فکری کودکان و نوجوانان از سن 6 تا 17 سالگی فرزندان را زیرپوشش قرار می‌دهد، تصریح کرد: آموزش‌های مهد کودک‌ها مهم است و فراموش نمی‌کنیم در دوره‌ای از همین کشور آموزش‌هایی به کودکان داده می‌شد که مبانی آن با اسلام سازگاری نداشت.

وزیر ارشاد اظهار کرد: کسانی که با عینک بدبینی به مسائل کشور نگاه می‌کنند، خوب است ببینند چه کسانی به مبانی اسلام اعتقادی نداشتند. برخی در حالی که زمانی سکاندار فرهنگ کشور بودند، اکنون در لندن فعالیت می‌کنند.

وی همچنین با انتقاد از کسانی که خدمات دولت را زیرسئوال می‌برند، تصریح کرد: برخی چرا کفران نعمت می‌کنند در حالی که نیروهای ارزشمند و انقلابی بدون هیچ چشم‌داشتی شب و روز فعالیت می‌کنند.

حسینی خاطر نشان کرد: برخی‌ها که مدعی پیروی از مقام معظم رهبری هستند، چرا تعابیر ایشان درباره دولت نهم و دهم همچون دولت پرکار، پایبند به ارزش‌ها و ساده‌زیست را مشاهده نمی‌کنند؟ بالاخره نقاط قوت را هم ببینید و بسنجید بعد انتقاد کنید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه با فرافکنی و پاس دادن تقصیرات راه به جایی نمی‌بریم تصریح کرد: همه باید در شرایط فعلی که هجمه دشمن سنگین است، خود را مسئول بدانند.

وی با تاکید بر اینکه جنگ نرم راحت نیست اضافه کرد: جنگ نرم نبرد بی‌امانی است که از همه ابزارها استفاده می‌شود.

حسینی با اشاره به اینکه دشمن سرمایه‌گذاری عظیمی در بحث جنگ نرم کرده است اضافه کرد: دشمن گاهی به اندازه کل بودجه سینما و وزارتخانه، یک فیلم تولید می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه درست است که امکانات کمتری داریم اما چون حرف ما حق است خدا به ما کمک می‌کند اظهار کرد: ما به دنبال مشکل‌گشایی نیستیم بلکه می‌خواهیم پیام آسمانی اسلام را به گوش دنیا برسانیم.

حسینی با اشاره به اینکه در زمان دفاع مقدس تمام دیکتاتورها و مدعیان علیه ما شدند و امروز نیز این اتحاد علیه کشور شکل گرفته است تصریح کرد: در این زمان به جای اینکه یکدیگر را تضعیف کنیم، باید در داخل کشور اتحاد ایجاد کنیم.

وی با تاکید بر اینکه جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) با همت 68 نهاد اجرایی برگزار می‌شود اظهار کرد: این جشنواره الگویی برای منسجم شدن در تمام فعالیت‌های فرهنگی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: تمام ابعاد شخصیت پیامبراکرم(ص) را با توجه به آیات و احادیث با ابزار هنر باید معرفی کنیم.

حسینی با تاکید بر اینکه نمی‌شود فرزندان را گلخانه‌ای و در فضای بسته تربیت کنیم اظهار کرد: اگر این کار را انجام دهیم، آن‌ها در آینده از طریق ارتباطات ممکن است در دام‌های اعتقادی دشمن قرار گیرند.

وی با اشاره به جایگاه عظیم قم در جهان تصریح کرد: اگر امروز به حزب‌الله لبنان افتخار می‌کنیم، آن‌ها در مکتب قم درس خوانده و با مکتب اهل بیت(ع) آشنا شده‌اند و این گونه در برابر صهیونیست‌ها سینه سپر می‌کنند.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول