اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کردستان:

جذب سرمایه‌گذار در احداث پارکینگ‌های طبقاتی الزامی است

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی در احداث پارکینگ‌های طبقاتی در شهرهای استان را الزامی دانست و خواستار ایجاد مشوق‌هایی برای جذب سرمایه‌گذاران به منظور تحقق این مهم شد.

جذب سرمایه‌گذار در احداث پارکینگ‌های طبقاتی الزامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اردوان نوسودی صبح امروز در جلسه کمیسیون ماده 5 شهر سنندج اظهار داشت: شهرداری و شورای اسلامی شهر سنندج نیز باید با شناسایی نقاط مشکل‌دار ترافیکی در سطح شهر و با بررسی کارشناسی و ارائه راهکارهای جدید زمینه ورود سرمایه‌گذاران علاقمند برای احداث پارکینگ‌های طبقاتی را فراهم نمایند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان تصریح کرد: در برخی از مناطق مرکزی شهرهای استان و از جمله شهر سنندج مشکلات ترافیکی وجود دارد که باید با ارائه راهکارهای مناسب از جمله ساماندهی، مناسب‌سازی و تعریض معابر و پیاده‌راه در خیابان‌های پرتردد و مرکزی شهر، ایجاد پارک‌سوار، توسعه پارکینگ‌های روباز و نیز احداث پارکینگ‌های طبقاتی به ویژه در مناطق پرترافیک برای رفع این معضل اقدام شود.

وی بر پیش‌بینی ایجاد فضای پارکینگ همزمان با ساخت مجتمع‌ها و مراکز تجاری بزرگ در مناطق شهری تاکید کرد و گفت: رفع مشکلات ترافیکی همزمان با توسعه شهرها در گرو ایجاد پارکینگ‌های طبقاتی و پیش‌بینی پارکینگ در ساخت مجتمع‌های بزرگ است.

نوسودی به وظایف شهرداری‌های مناطق مختلف شهر سنندج در این زمینه اشاره کرد و گفت: شهرداری‌ها باید صدور مجوز واحدهای بزرگ تجاری و مسکونی در داخل شهرها و به ویژه در مناطق پرتردد شهری را منوط به احداث پارکینگ نمایند.

وی خواستار عرضه اوراق مشارکت صکوک برای تامین اعتبارات مورد نیاز در اجرای طرح‌های پارکینگ طبقاتی در سنندج و دیگر شهرهای پرجمعیت استان با همکاری شهرداری در قالب طرح‌های توسعه عمران شهری شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان به لزوم جلوگیری از ساخت و سازهای منازل مسکونی غیرقانونی در حریم خطوط انتقال برق پرفشار در حاشیه شهر سنندج اشاره کرد و گفت: شهرداری سنندج باید به منظور ارتقا سطح سلامت مردم و کاهش آثار منفی ناشی از مجاورت با این خطوط، زمین‌های جدیدی را مکان‌یابی و به اهالی این مناطق واگذار نماید.

نوسودی در ادامه از تدوین ایجاد کمربند حفاظتی فضای سبز شهر سنندج خبر داد و اظهار داشت: این طرح به مساحت بیش از 53 کیلومتر با تخصیص اعتبار مورد نیاز با همکاری شهرداری، دفتر امور شهری استانداری و دیگر دستگاه‌های متولی وارد فاز اجرایی خواهد شد.

وی در پایان گفت: کنترل و جلوگیری از گسترش حریم شهر سنندج، ایجاد فضای سبز، جنگل‌کاری، توسعه اماکن تفریحی و سیاحتی و تولیدی از جمله اولویت‌ها و اهداف اجرای این طرح به شمار می‌رود.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول