اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هماهنگی جشن‌های مردمی رضوی:

ترویج دهه کرامت منجر به دفاع از ساحت نبی اکرم می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس شورای هماهنگی جشن‌های مردمی رضوی با محکوم کردن هتک حرمت به ساحت نبی مکرم اسلام گفت:‌ ترویج دهه کرامت منجر به دفاع از ساحت نبی اکرم می‌شود.

ترویج دهه کرامت منجر به دفاع از ساحت نبی اکرم می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام حمیدرضا ارباب‌سلیمانی در دیدار اعضای شورای هماهنگی جشن‌های مردمی رضوی با آیت‌الله حسینی‌بوشهری با اشاره به اینکه 27 نهاد حوزوی و غیر حوزوی از سال 87 هم پیمان شده‌اند تا برای گرامیداشت دهه کرامت گام‌های مؤثری بردارند، اظهار کرد: نهادهای عضو این شورا نیروهای خود را معرفی کرده و مقرر شد آن‌ها وظایف خود را در چارچوب ماموریت‌ها انجام دهند.

وی با تاکید بر اینکه هر سال برخی قوانین ستاد بزرگداشت دهه کرامت بازنگری و توسعه داده می‌شود، تصریح کرد: نهادهای مربوطه با هم‌افزایی و همکاری نزدیک در دهه کرامت به شکل مشترک حرکت می‌کنند.

رئیس شورای هماهنگی جشن‌های مردمی رضوی با اشاره به اینکه در این دهه چهره‌هایی همچون امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) معرفی می‌شوند خاطر نشان کرد: فعالیت این ستاد موجب می‌شود شخصیت و چهره‌های امامزادگان معرفی شوند.

ارباب سلیمانی با تاکید بر اینکه طبق مصوبه شورای انقلاب فرهنگی پنج ذی‌القعده روز تکریم امام‌زادگان ثبت شده است اضافه کرد: دهه کرامت فضای مستعدی برای بازگشت و بازخوانی فرهنگ اهل بیت (ع) است.

وی با اشاره به اینکه در دهه کرامت رایزنی‌های فرهنگی در خارج از کشور به صورت منسجم‌تر صورت می‌گیرد خاطر نشان کرد: اگر به دنبال دفاع از ساحت پیامبر اکرم (ص) هستیم، یکی از روش‌ها، تکریم و ترویج دهه کرامت در دنیای بین‌الملل است.

رئیس شورای هماهنگی جشن‌های مردمی رضوی یکی از فعالیت‌های این دهه را برگزاری جشن‌ها و همایش‌های علمی عنوان کرد و گفت: در ستاد بزرگداشت دهه کرامت علاوه بر همایش‌ها و جشن‌ها،‌ اقدام به ترویج معارف اهل بیت کرده‌ایم.

ارباب سلیمانی با اشاره به اینکه از آنجا که موازی‌‌کاری در فعالیت‌ها ممکن است مشکلاتی ایجاد کند،‌ اظهار کرد: برای هر یک از روزهای این دهه نامی انتخاب شده و در هر روز مسائل مربوط به آن روز مطرح می‌شود و علاوه بر دستگاه‌های اجرایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند،‌ ائمه جمعه سراسر کشور از این موضوع حمایت قاطعی کرده است.

انتهای پیام/ب20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول