اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون قضایی دادگستری خراسان رضوی:

بهترین خدمت به جامعه نهادینه‌کردن فرهنگ قانون‌مداری در بین مردم است

خبرگزاری فارس: معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری استان خراسان رضوی گفت: بهترین خدمت به جامعه عمل به قانون و نهادینه‌کردن فرهنگ قانون‌‌مداری در بین مردم و آراسته‌کردن جامعه به اخلاق اسلامی است.

بهترین خدمت به جامعه نهادینه‌کردن فرهنگ قانون‌مداری در بین مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، حجت‌الاسلام فروتنی عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه دادستان شهرستان کاشمر اظهار کرد: طبق فرمایش حضرت امام جعفر صادق(ع) سعادت‌مندی جامعه در گروی عمل به احکام دین است و جامعه‌ای که از دین فاصله بگیرد، به انحطاط کشیده می‌شود.

وی افزود: اگر مردم و خانواده‌ها و جامعه به دین‌مداری روی بیاورند سعادتمند خواهند شد ولی اگر از احکام دین دوری کرده و به قانون بی‌توجه باشند سبب بروز بزهکاری در جامعه و در نتیجه افزایش پرونده‌ها در دادگستری می‌شود.

معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری استان خراسان رضوی سعادت جامعه را در گروی عمل به سنت و روش حضرت محمد(ص) دانست و گفت: از منظر آمار دستگاه قضایی نیز در آن شهرستان‌هایی که مردم متدین و عامل به مسائل دینی هستند تعداد پرونده‌های وارده به مجموعه دادگستری‌ها کمتر است.

وی با تاکید بر اینکه کارگزاران یک جامعه نباید از دین فاصله بگیرند خاطر نشان کرد: باید به این اصل اساسی معتقد باشیم که اگر می‌خواهیم خود و جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم به سعادت برسد باید همه را به عمل به دین توصیه کرده و خود عامل به احکام دین باشیم.

وی بر نقش عمل به اخلاق و آداب اسلامی در تحقق سعادت جامعه تاکید کرد و گفت: مردم متدین یک جامعه از بزه‌کاری و گناه و معصیت بدور هستند و اگر ما فرهنگ عمل به اخلاق و آداب اسلامی را در جامعه پیاده کنیم کار بسیار ارزشمندی است.

معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری استان خراسان رضوی از برخورد قاطع دستگاه قضایی با هنجارشکنان خبر داد و افزود: اگر کسانی بخواهند آرامش و امنیت مردم را در جامعه با ایجاد ناامنی بر هم بزنند، دستگاه قضایی قاطعانه با آنان برخورد می‌کند.

وی همکاری و تعامل بین مسئولان با دستگاه قضایی در شهرستان کاشمر را قابل تقدیر ذکر کرد و اظهار امیدواری کرد: هر چه این تعامل و همکاری بین دستگاه‌های اجرایی با یکدیگر بیشتر باشد در امر خدمت‌رسانی به مردم موفق‌تر هستیم.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول