اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش زابل:

زمینه اجرایی شدن نظام 3-3-6 کاملاً فراهم است

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش زابل گفت: برای اجرای طرح 3-3-6 اقدامات لازم انجام شده و هیچ مشکلی برای این طرح وجود ندارد و شرایط به نحو کاملاً مطلوبی در این شهرستان فراهم است.

زمینه اجرایی شدن نظام 3-3-6 کاملاً فراهم است

به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، حسن معزی ظهر امروز در جلسه مدیران راهنمایی با اشاره به تغییر نظام آموزشی و اجرای نظام 3-3-6 اظهار داشت: با اجرای این طرح، خودباوری دانش‌آموزان در مدرسه باید به کمال برسد.

وی به آمادگی کامل آموزش و پرورش برای آغاز سال تحصیلی اشاره کرد و افزود: کتاب‌های درسی از آخر مرداد 91 در انبار کتاب زابل آماده توزیع شده و حتی کتب هنرستان هم که سال گذشته با تأخیر رسیده بود امسال در هفته اول شهریور به انبار کتاب منتقل شده است.

مدیر آموزش و پرورش زابل آمادگی معلمان برای سال تحصیلی جدید را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: در سند تحول بنیادین، معلم تسهیل‌کننده و زمینه‌ساز یادگیری است و امسال سال تحصیلی متفاوتی را آغاز خواهیم کرد.

معزی ادامه داد: برای دو پایه دوم و ششم ابتدایی، کتب جدیدالتألیف چاپ شده که از استان تحویل گرفته‌ایم و همچنین برای هر معلم این دو پایه یک دوره کامل کتاب تهیه شده است.

وی در ادامه با اشاره به ولادت حضرت معصومه (س) و دهه کرامت بیان داشت: برنامه‌ریزی شده تا مراسم آغازین مدارس در این دهه به صلوات خاصه امام رضا (ع) متبرک شود.

مدیر آموزش و پرورش زابل یاد و خاطره شهدا را گرامی داشت و افزود: مدیران باید برنامه‌ریزی کنند تا تمامی همکاران در مراسم 31 شهریور شرکت کرده و نیز در هفته دفاع مقدس دیدار با خانواده های معظم شهدا و جانبازان به نحو مطلوبی برگزار شود.

معزی با اشاره به توهین اخیر دشمنان به مقدسات اسلامی گفت: روز اول مهر جهان، فریاد برائت و استکبار ستیزی دانش‌آموزان و فرهنگیان زابل را خواهد شنید.

وی پوشش مناسب و مطابق با شئونات اسلامی برای همه افراد در فضای آموزشی را الزامی دانست و خاطرنشان کرد: محیط مدارس باید عاطفی باشد و برای آغاز خوب باید برنامه‌ریزی مطلوب داشته باشیم.

مدیر آموزش و پرورش زابل همچنین در جلسه مدیران متوسطه گفت: امسال آغاز سال تحصیلی با سال‌های قبل متفاوت خواهد بود و مدیران باید برنامه‌ریزی کنند تا محیط مدرسه، محیطی عاطفی باشد.

معزی ضمن تقدیر از عملکرد همکاران در سال گذشته اظهار داشت: مدیران باید تمامی جزئیات پروژه مهر مدرسه خود را بازبینی کنند.

وی به تلاش این مدیریت برای هدایت دانش‌آموزان به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و افزود: با توجه به بازار کار موجود برای رشته‌های فنی و حرفه‌ای، اولین هنرستان نمونه فنی و حرفه‌ای منطقه سیستان با ظرفیت 90 دانش‌آموز و پذیرش از طریق آزمون در سال تحصیلی جدید تأسیس شده است.

مدیر آموزش و پرورش زابل به اهمیت برنامه‌های معنوی در مدارس اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین هدف آموزش و پرورش، رشد شخصیت دانش‌آموزان است و همه دانش‌آموزان مدرسه باید در تشکل‌های مختلف عضو باشند.

معزی نقش مشارکت دانش‌آموزان در اداره مدرسه را مهم ارزیابی و تصریح کرد: اگر در مدرسه دانش‌آموزان در قالب مدیر یاور، معاون یار، مشاور یار و ... ساماندهی شوند ضمن مشارکت آنان در اداره مدرسه، اعتماد به نفس آنان نیز افزایش می‌یابد.

وی برنامه‌ریزی زنگ نماز را الزامی خواند و افزود: مدیر مدرسه باید نخستین کسی باشد که به صف نماز جماعت مدرسه می‌پیوندد.

مدیر آموزش و پرورش زابل به پیشرفت دنیای الکترونیک اشاره کرد و گفت: شرط صدور ابلاغ مدیران و معاونان تسلط به کار با رایانه است و باید تلاش کرد توان الکترونیکی دانش‌آموزان را به سمت فعالیت‌های مثبت هدایت کنیم.

* اهانت به ساحت مقدس حضرت رسول (ص) نشانه استیصال دشمنان است

مدیر آموزش و پرورش زابل همچنین در جلسه مدیران راهنمایی گفت: اهانت به ساحت مقدس حضرت رسول (ص) نشانه استیصال دشمنان بوده و اقدامات دشمنان باعث وحدت و همدلی مسلمانان جهان شده است.

معزی احترام و وفاداری به خون شهدا را لازم و ضروری دانست و اظهار داشت: ایران امروز از اقتدار و امنیت پایدار برخوردار است که ناشی از لطف حق و خون پاک شهداست.

وی به برگزاری اجلاس سران در تهران اشاره کرد و افزود: افتخار ما این است که در سرزمینی آزاد و برخوردار از نعماتی بزرگ چون امنیت و آرامش نفس می‌کشیم.

مدیر آموزش و پرورش زابل ساخت فیلم ضد اسلامی توسط عوامل صهیونیستی آمریکایی را نشانه ضعف دشمنان عنوان و خاطرنشان کرد: دشمنان همواره در حال دسیسه بوده اما هرگاه دشمن دسیسه کرد مانند پتکی بر سر خودشان فرود آمده است.

معزی تصریح کرد: دین اسلام روز به روز پایدارتر و قوی‌تر می‌شود و این امر دشمنان ضد صلح و آرامش را خوشحال نمی‌کند.

معاون آموزش متوسطه زابل هم گفت: اهانت دشمنان به ساحت مقدس پیامبر(ص) ناشی از نفوذ اسلام در دل جهانیان است و بهترین شیوه مقابله با این دشمنی‌ها، قرار دادن علم در مسیر خدا، قرآن و رسول اکرم (ص) است.

حمید سارانی ضمن گرامیداشت دهه کرامت و هفته دفاع مقدس اظهار داشت: تقارن مهر ماه و بازگشایی مدارس با هفته دفاع مقدس، بستر مناسبی برای قدردانی بیشتر از حماسه‌سازان دفاع مقدس است.

وی به رتبه چهارم کشوری پژوهش‌سرای ابوریحان بیرونی اشاره کرد و افزود: هر مدرسه باید حداقل سه انجمن علمی فعال داشته باشد و رئیس انجمن نیز یکی از دبیران متخصص همان رشته خواهد بود تا دانش‌آموزان مستعد شناسایی و به پژوهش‌سرا معرفی شوند.

معاون آموزش متوسطه زابل نقش آموزش عملی را مهم ارزیابی و بیان کرد: تمام ظرفیت کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای با رعایت نکات ایمنی باید در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد و ما باید از ظرفیت حداکثری هنرستان‌ها استفاده کنیم.

مدیر آموزش و پرورش زابل همچنین در دیدار با رئیس هلال‌احمر شهرستان زابل، تعامل دو اداره را خوب ارزیابی کرد و افزود: تعامل مدیران دستگاه‌ها موجب خدمت رسانی بهتر به مردم است و خوشبختانه این تعامل بین هلال‌‌احمر و آموزش و پرورش وجود دارد.

رئیس هلال‌احمر زابل نیز عملکرد آموزش و پرورش در سال‌های اخیر را خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: قبول مسئولیت فرصتی مغتنم برای خدمت بیشتر به مردم است.

در این دیدار محورهای همکاری دو جانبه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام/غ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول