اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس نظام صنفی کشاورزی بردسکن:

کود و بذر مناسب باید به موقع در دسترس کشاورز باشد

خبرگزاری فارس: رئیس نظام صنفی کشاورزی بردسکن گفت: متاسفانه در خراسان رضوی با کاهش کشت محصولات پاییزه از جمله گندم و جو مواجهه هستیم.

کود و بذر مناسب باید به موقع در دسترس کشاورز باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از بردسکن، محمد مزروعی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از آنجا که هزینه کاشت و داشت بالا است، کشاورزان رغبتی به کشت غلات ندارند و ضروری است نرخ تضمینی محصولات را هرچه سریعتر اعلام کنند که تاکنون محقق نشده است.

مزروعی افزود: متاسفانه در حال حاضر از واردکنندگان گندم به کشور هستیم و چنانچه توجه وی‍ژه‌ای نشود کاهش بیشتر محصولات گندم و جو را شاهد خواهیم بود.

عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی خراسان‌رضوی اظهار کرد: کار کشاورزی با شعار همخوانی ندارد، زیرا کار کردن در بخش کشاورزی باید به‌ صورت عملی و توزیع خدمات لازم در فصل و زمان لازم در اختیار کشاورز قرار گیرد.

وی در ادامه به عدم برنامه‌ریزی لازم کشت بعضی از محصولات اشاره و گفت: هیچ نظارتی بر روی کشت محصولات صورت نمی‌گیرد و افراد هر محصولی را که درآمد بیشتری دارد، کشت   می‌کنند. 

مزروعی افزایش بی‌رویه قیمت پیاز زعفران را، نشات گرفته  از کشت بی‌رویه این محصول در بردسکن و سایر شهرستان‌ها دانست.

وی کنترل لازم بر کشت محصولات را مورد تاکید قرار داد و آموزش کشاورزان و آشنا نمودن آنان را با علم روز کشاورزی امری ضروری عنوان کرد.

انتهای پیام/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول