اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست هیئت بوکس خراسان رضوی:

مسئولان بوکس خراسان رضوی را نجات دهند

خبرگزاری فارس: سرپرست هیئت بوکس استان خراسان رضوی گفت: مسئولان حمایت کنند تا کشتی به گل نشسته بوکس استان را نجات دهیم.

مسئولان بوکس خراسان رضوی را نجات دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، قدیر توانا صبح امروز در نشستی خبری که در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی برگزار شد اظهار کرد: 5 ماه است که سرپرست هیات هستم، زمانی که هیئت را تحویل گرفتم حتی صندلی برای نشستن نداشتم اما در این مدت سالن بوکس مجموعه شهید بهشتی را بازسازی کردیم و امروز این سالن با عنوان خانه بوکس مشهد دارای امکانات خوبی است.

وی افزود: هیئت قبلی را تنها 4 نفر اداره می‌کردند اما امروز در کمیته‌های مختلف هیات بوکس 34 نفر مشغول به کار هستند، ضمن اینکه نماینده‌ای هم به صورت دائم در فدراسیون بوکس داریم تا از حق بوکس استان در فدراسیون دفاع کند.

توانا در ادامه در پاسخ به سئوالی در خصوص جایگاه بوکس استان خراسان رضوی در کشور تصریح کرد: متاسفانه بوکس استان وضعیت خوبی نداشت و در مسابقات کشوری هیچ مقامی کسب نمی‌کردیم.

وی افزود: امسال هم در مسابقات قهرمانی کشور رده نوجوانان با اینکه عملکرد خوبی داشتیم اما از کسب عنوان بازماندیم و هیچ مقامی کسب نکردیم اما در رده بزرگسالان به مقام چهارم کشور رسیدیم که این مساله نشان از رشد ما دارد.

سرپرست هیئت بوکس استان خراسان رضوی در رابطه با وضعیت مالی این هیئت نیز گفت: بودجه‌ای که فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان در اختیار ما قرار می‌دهند، تامین کننده نیازهای ما نیست و به دلیل اینکه هنوز سرپرست هستم و درگیر بازسازی سالن بوکس شهید بهشتی بودم، نتوانستم اسپانسری برای هیئت پیدا کنم.

وی افزود: تا به حال تیم‌های استان را با هزینه شخصی به مسابقات اعزام کرده‌ام اما پس از مسابقات اداره کل ورزش و جوانان به هیئت کمک کرد و مقداری از هزینه‌ها را پرداخت اما بازهم اگر کمک هم نکنند، با هزینه شخصی تیم‌ها را به مسابقات اعزام خواهم کرد.

توانا با اشاره به فعالیت 12 باشگاه بوکس در شهر مشهد تصریح کرد: هیئت و اداره کل ورزش و جوانان استان نظارت کافی و کامل بر باشگاه‌ها دارند و ما اجازه نمی‌دهیم باشگاهی تخلف کند.

وی افزود: خانه بوکس مشهد نیز فعالیت زیادی دارد و ما در این خانه از مربیان تحصیل کرده و دارای سواد و شان اجتماعی بالا بهره می‌بریم که همین مساله باعث گرایش بیشتر خانواده‌ها و جوانان به بوکس شده است.

سرپرست هیئت بوکس استان خراسان رضوی در مورد وضعیت هیات‌های شهرستانی بوکس نیز خاطرنشان کرد: شهرستان‌های طرقبه، گلبهار، قوچان، کاشمر، تربت حیدریه، تربت جام، تایباد، چناران، نیشابور و سبزوار در بوکس فعال هستند که حداقل یک باشگاه در این شهرستان‌ها فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: با برگزاری کلاس‌های داوری و مربیگری، تلاش می‌کنیم وضعیت فنی بوکس شهرستان‌ها را ارتقا بدهیم.

توانا در پاسخ به سئوالی در مورد زمان برگزاری مجمع انتخاباتی هیات بوکس استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: به دلیل مشغله فدراسیون، هنوز زمان برگزاری مجمع هیات مشخص نشده است، اما ثبت نام از کاندیداها انجام شده است که هنوز خبری از نتیجه تایید صلاحیت‌ها به دست من نرسیده است.

سرپرست هیئت بوکس استان خراسان رضوی در رابطه با برنامه‌هایش برای هیات بوکس خاطرنشان کرد: برنامه‌های زیادی برای توسعه بوکس استان دارم از جمله ایجاد آکادمی بوکس و همچنین ایجاد یک سالن بوکس دیگر برای هیئت استان، اما با توجه به اینکه هنوز سرپرست هستم، اجرای برنامه‌هایم را به بعد از برگزاری مجمع موکول کرده‌ام و در این مدت سرپرستی‌ام تلاش کردم سالن بوکس هیات به خوبی بازسازی شود.

توانا در ادامه در پاسخ به سئوالی در خصوص کنار گذاشته شدن چند تن از پیشکسوتان بوکس در هیئت جدید تصریح کرد: از زمانی که به هیات بوکس آمده‌ام عذر هیچ کس را نخواسته‌ام و حتی از همه درخواست کمک کردم، اکنون هم تنها 4 نفر از هیات قبلی با ما همکاری ندارند که آنها ها هم به زودی به ما خواهند پیوست.

وی در ارتباط با تغییر نام سالن بوکس شهید بهشتی به خانه بوکس مشهد خاطرنشان کرد: نام این سالن را خانه بوکس گذاشتیم تا مورد استفاده تعداد خاصی از افراد نباشد و همه بتوانند از آن استفاده کنند.

وی افزود: فدراسیون بوکس هم از ما خواست که نام سالن را خانه بوکس بگذاریم تا بتواند به ما کمک کند و رئیس فدراسیون هم قول تحویل دادن یک رینگ بوکس به این سالن را داده است.

سرپرست هیئت بوکس استان خراسان رضوی با بیان اینکه توان پرداخت هزینه‌های لیگ را نداریم خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه نتوانستیم اسپانسر پیدا کنیم، امسال در لیگ بوکس کشور شرکت نخواهیم کرد.

وی افزود: برای ثبت‌نام در لیگ باید 5 میلیون تومان بدهیم ضمن اینکه هزینه‌های شرکت در مسابقات زیاد است که تامین آنها از عهده ما بر نمی‌آید.

توانا با انتقاد از وجود روابط در فدراسیون بوکس تصریح کرد: متاسفانه در فدراسیون بوکس و حتی در مسابقات جهانی بوکس روابط حاکم است و در گذشته هم بارها به دلیل نداشتن لابی مناسب در فدراسیون، حق بوکسورهای ما در مسابقات مختلف خورده شده است.

وی افزود: ما با قراردادن فردی به عنوان نماینده دائم استان در فدراسیون، در تلاشیم تا جلوی ضایع شدن حق بوکس استان را بگیریم.

وی ادامه داد: در میادین جهانی هم همین لابی‌ها و روابط حاکم است و اگر ما در المپیک داور و یا نماینده و یا لابی خاصی داشتیم، نمی‌توانستند این بلاها را بر سرما بیاورند.

سرپرست هیئت بوکس استان خراسان رضوی همچنین با انتقاد از صدا و سیما به دلیل عدم پوشش تصویری مناسب رشته بوکس تصریح کرد: برای رشد این رشته نیاز به رسانه‌ها داریم اما صدا و سیما به بوکس اهمیتی نمی‌دهد.

وی افزود: ورزش هم مانند مسجد است و باید مردم و خیرین به آن کمک کنند، ما جوانانی را در اردوهای خود داریم که برای تامین کفش و لباس خود هم مشکل دارند، ما باید این جوانان با استعداد را حمایت کنیم که برای این حمایت نیاز به کمک داریم و این رسانه‌ها هستند که باید صدای ما را به گوش جامعه برسانند.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول