اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت بوکس آذربایجان‌غربی:

دانش علمی و فنی مربیان بوکس آذربایجان‌غربی ضعیف است

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت بوکس آذربایجان‌غربی گفت: دانش علمی و فنی مربیان بوکس آذربایجان‌غربی علی‌رغم برگزاری کلاس‌های مربی‌گری ضعیف است.

دانش علمی و فنی مربیان بوکس آذربایجان‌غربی ضعیف است

اسماعیل مهدی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: براساس تقویم ورزشی فدراسیون در شش‌ماهه دوم امسال دور جدید انتخابات ریاست هیئت بوکس با حضور نمایندگان فدراسیون در اداره‌کل ورزش و جوانان استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت داوری و مربی‌گری این رشته‌ در سطح استان، افزود: تعداد مربیان و داوران دارای کارت در هیئت زیاد است و از این نظر در استان اشباع هستیم.

مهدی‌زاده با بیان اینکه نزدیک به 100 مربی کارت‌دار در استان داریم، گفت: تعداد مربیان کارت‌دار در استان زیاد است ولی دانش علمی و فنی عده زیادی از مربیان علی‌رغم برگزاری کلاس‌های مربی‌گری و بازآموزی ضعیف است.

این مربی باسابقه بوکس در ادامه با بیان اینکه در دو سال گذشته سه بار دوره مربی‌گری برگزار کردیم، خاطرنشان کرد: متاسفانه بار علمی و فنی مربیان بوکس ضعیف است در نتیجه از نظر انتقال فنون این رشته به شاگردان ضعیف هستند.

وی با بیان اینکه بوکس یکی از رشته‌های مدال‌آور است، گفت: به روز نبودن دانش مربیان استان و عدم اطلاعات کافی مربوط به این رشته موجب شده تا در طول 10 سال مدال آسیایی و بین‌المللی کسب نکنیم.

مهدی‌زاده عدم حمایت‌های مالی از مربیان استان را یکی دیگر از دلایل بی‌انگیزگی آنان عنوان کرد و گفت: مسئولان آذربایجان‌غربی با توجه به سابقه درخشان ورزش بوکس در آذربایجان‌غربی در سال‌های گذشته و کسب رتبه‌های برتر عملکرد، باید به این رشته مدال‌آور به ویژه در زمینه حمایت‌های مالی و ارتقای سطح علمی مربیان توجه کنند.

رئیس هیئت بوکس آذربایجان‌غربی‌ اضافه کرد: با وجود اینکه امکانات ارومیه از شهرستان‌ها بیشتر است اکثر مدال‌آوران بوکس استان از شهرستان‌ها هستند و عملکرد شهرستان‌ها بهتر از ارومیه است.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول