اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گیلانغرب:

برداشت 17 تن عسل از 276 کلونی زنبور عسل

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گیلانغرب گفت: امسال از مجموع 276 کلونی زنبور عسل 17 تن عسل برداشت شده است که ارزش آن 2 میلیارد و 55 میلیون ریال است.

برداشت 17 تن عسل از 276 کلونی زنبور عسل

نصرت‌الله فلاحی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: سطح زیر کشت پسته در شهرستان گیلانغرب 15 هکتار است که سطح مثمر و قابل بهره‌برداری آن 2 هکتار است.

فلاحی میزان عملکرد در هر هکتار را 3 تن اعلام کرد و افزود: امسال 6 هزار کیلو پسته برداشت کردیم که قیمت هر کیلو 8 هزار تومان است.

وی درآمد سالانه فروش پسته در شهرستان گیلانغرب را 480 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: رقم پسته در گیلانغرب احمد‌آقایی و کله‌قوچی است که امسال ده هزار و 640 پیوندک سبز پسته در شهرستان انجام داده‌ا‌یم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گیلانغرب با اشاره به محصول عسل در این شهرستان گفت: امسال از مجموع 276 کلونی زنبور عسل، 17 تن عسل برداشت شده است که ارزش آن 2 میلیارد و 55 میلیون ریال است.

وی تصریح کرد: میانگین برداشت در هر کندو 10 تا 12 کیلو بوده که با توجه به آب و هوای شهرستان گیلانغرب و نوع پوشش گیاهی آن کیفیت عسل این شهرستان عالی است.

فلاحی در پایان گفت: در زمینه برداشت عسل 22 بهره‌بردار داریم که 15 مورد آن به صورت جزئی و ما‌بقی به صورت کلی هستند.

انتهای پیام/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول