اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مدت 10 روز

نخستین نمایشگاه تخصصی عسل در مریوان برپا شد

خبرگزاری فارس: نخستین نمایشگاه تخصصی عسل با حضور بیش از 20 نفر از زنبورداران شهرستان مریوان در این شهرستان برگزار شد.

نخستین نمایشگاه تخصصی عسل در مریوان برپا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مریوان بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه اظهار کرد: این نمایشگاه به مدت 10 روز برپا شده و در آن عسل تولیدی زنبورداران این شهرستان به صورت مستقیم و بدون واسطه و دلال عرضه خواهد شد.

سیدعزیز هاشمی در ادامه با اشاره به اینکه در این شهرستان 13 هزار کندوی زنبور عسل وجود دارد، تصریح کرد: از این تعداد کندو 10 هزار کندوی آن مدرن و 3 هزار کندو دیگر آن بومی هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مریوان به فعالیت 300 زنبوردار در این شهرستان اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال‌جاری 80 تن عسل از زنبورستان‌های این شهرستان برداشت شود.

هاشمی گفت: عسل مریوان جزو بهترین عسل‌های ایران است که به دلیل تنوع گیاهی منطقه دارای ارزش غذایی بالایی است و این نمایشگاه به منظور معرفی عسل مریوان برپا شده است.

وی در ادامه هدف از برگزاری این نمایشگاه را معرفی عسل شهرستان مریوان و منطقه، جذب گردشگر و اشتغالزایی عنوان کرد و افزود: زنبورداران شهرستان مریوان دارای اخلاق حرفه‌ای هستند و عسل تولید شده این شهرستان با استانداردهای جهانی مطابقت دارد.

مدیر جهاد کشاورزی مریوان برگزاری دوره‌های تخصصی برای زنبورداران، بیمه کردن 4 هزار و 100 کندو و پرداخت 15 میلیون تومان برای آموزش 75 نفر از زنبورداران را از جمله اقدامات جهاد کشاورزی برای تولید عسل مناسب در این شهرستان عنوان کرد.

هاشمی بیان کرد: تولید ملکه و صادر کردن آن به سایر استان‌ها، میزبان بودن مریوان به عنوان برگزاری کلاس‌های آموزشی تولید ملکه و ارتقای حرفه زنبورداری از جمله دیگر اقدامات انجام شده در این راستا بوده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در سال‌جاری 4 هزار و 100 کندو زنبور عسل توسط 95 نفر زنبوردار، زنبورستان‌های خود را بیمه کرده‌اند.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول