اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی:

25 شرکت بیمه مجوز فعالیت دارند/نرخ رشد حق بیمه 45 درصد

خبرگزاری فارس: معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران گفت: در حال حاضر 25 شرکت بیمه در سراسر کشور با کسب مجوز از بیمه مرکزی فعالیت می‌کنند و به مردم خدمات ارائه می‌کنند.

25 شرکت بیمه مجوز فعالیت دارند/نرخ رشد حق بیمه 45 درصد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رحیم مصدق در حاشیه مراسم معارفه اولین رئیس شورای هماهنگی بیمه‌های اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت:‌ ضرورت دارد زیر‌ساخت‌های موثر در ارتقای آرامش و امنیت افراد جامعه نظیر بیمه مهیا شود چرا که هیچ تولید‌کننده و سرمایه‌گذاری دوست ندارد بدون تضمین امنیت و اطمینان تولید و سود‌آوری خود وارد عرصه فعالیت‌های اقتصادی شود.

وی خاطرنشان کرد: بیمه مرکزی به عنوان بیمه نظارت‌کننده بر شرکت‌های مختلف سعی دارد برخی ضعف‌ها و نقص‌ها را نیز به شرکت‌های بیمه‌گذار متذکر شود تا با استفاده از ابزارهای قانونی و تنوع شرکت‌های بیمه به ارتقای استقلال مردم از بیمه و افزایش ضریب نفوذ در این بخش کمک کند.

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: از 25 شرکت فعال در سطح کشور تنها بیمه ایران دولتی اداره می‌شود و مابقی شرکت‌ها به شکل سهامدار فعالیت دارند به طوری که در یک سال گذشته با افزایش مبلغ دیه از سقف 45 میلیون تومان به 94.5 میلیون تومان شرکت‌های بیمه سعی کردند به رغم تنگناها و مشکلات متعدد حق‌الناس را پرداخت کنند.

مصدق گفت: ما در نشستی که با رئیس قوه قضائیه به همراه مسئولان صنعت بیمه داشتیم به مشکلات و تنگناهای شرکت‌های بیمه در تامین و جبران کسری پرداختی دیه که بیش از 50 درصد افزایش یافته رایزنی انجام دادیم و این در حالی است که در ماه‌های حرام این میزان دیه به 126 میلیون تومان افزایش می‌یابد.

این مسئول در گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل عنوان کرد: ما با کمترین تنش به رغم 50 درصد افزایش دیه تا آخر سال گذشته پرداختی‌هایمان را انجام دادیم و امسال نیز این مبلغ 40 درصد افزایش یافت که به رغم آن ما در بیمه شخص ثالث تنها 25 درصد رشد نرخ بیمه را شاهد بودیم.

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: با همکاری نیروی انتظامی سعی کردیم راهکارهای پیشگیرانه را در کاهش تصادفات لحاظ کنیم چرا که معتقدیم این میزان تصادفات جاده‌ای زیبنده نظام اسلامی ما نیست.

مصدق ضرورت کاهش آمار تصادفات به ویژه تصادفات منجر به فوت را یادآور شد و افزود: خوشبختانه این اقدامات سبب کاهش تصادفات و سیر نزولی کشته‌ها در جاده‌های کشور شد و شاهد بهبود وضعیت در این حوزه بودیم.

وی تصریح کرد: از محل دریافت حق بیمه 10 درصد توسط شرکت‌های بیمه در اختیار نیروی انتظامی قرار گرفت تا خرج ارتقای ترافیک و نصب تجهیزات و دوربین‌های نظارتی شود تا میزان تصادفات به جد کاهش یابد.

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در پایان سخنان خود بحث مقابله با تحریم‌ها را با یک برنامه هوشمندانه در صنعت بیمه یادآور شد و در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در دنیا هیچ فعالیت اقتصادی بدون پشتوانه بیمه‌ای انجام نمی‌شود و ما نیز سعی داریم این فرهنگ را در سطح کشور جا بیندازیم تا همه بخش‌های اقتصادی و تولیدی از بیمه مسئولیت و آحاد مردم از بیمه انفرادی و عمر استفاده کنند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول