اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان رضوی:

لزوم ایجاد یک ایستگاه آتش‌نشانی به ازای هر 45 هزار نفر

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خراسان رضوی گفت: باید به ازای هر 45 هزار نفر یک ایستگاه آتش‌نشانی داشته باشیم تا به زمان 3 دقیقه‌ای استاندارد رسیدن به حریق، دست یابیم.

لزوم ایجاد یک ایستگاه آتش‌نشانی به ازای هر 45 هزار نفر

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، رضا عبدالملکی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سیر تحول و نیرومندی در تجهیزات آتش‌نشانی در ایران در سال‌های اخیر بسیار مطلوب بوده و شکل و محتوایی که در حال حاضر آتش‌نشانی در کشور دارد برگرفته از پیشرفت این سازمان در سال‌های اخیر است.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت بحران باید علمی و آکادمیک شود، ادامه داد: باید فضایی نظام یافته برای آموزش کارکنان آتش‌نشانی مانند دیگر رشته‌ها آموزش داده شود تا بتوانند در کنار شجاعت و خلوص نیت کار خود را در محدوده یک تخصص آموزش ببینند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خراسان رضوی با تاکید بر افزایش ایستگاه‌های آتش‌نشانی، گفت: اگر بتوانیم تعداد ایستگاه‌ها را با تعداد جمعیت منطبق کنیم می‌توانیم به زمان استاندارد رسیدن به حریق برسیم.

عبدالملکی با اشاره به اینکه برخی کشورها زمان استاندارد رسیدن به حریق را نیز شکسته‌اند و به زمان کوتاه‌تری رسیدند بیان کرد: یکی از اقداماتی که برای به حداقل رساندن زمان رسیدن به حریق در این مرکز انجام شده است آماده‌سازی ناوگان موتورسیکلت در آتش‌نشانی است.

وی خاطرنشان کرد: برخی اقدامات منطقی و مکانی باید بر اساس پوشش منطقه‌ای انجام شود و باید از برخی بودجه‌ها برای تامین این نیاز استفاده شود تا امنیت جامعه با حادثه‌ای کوچک به خطر نیافتد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: سازمان آتش‌نشانی باید کادر نیروی انسانی قدرتمندی داشته باشد و با استفاده از دانش نوین و تامین امنیت کار اقدامات بزرگی را به ثبت برساند.

عبدالملکی ضمن بازدید از آتش‌نشانی و افتتاح 18 دستگاه از حوزه فعالیت‌های خدمات شهری و عملیات نگهداری زمستانی(مپ) افزود: امیدواریم با افتتاح این دو ایستگاه آتش‌نشانی در زمینه خدمت‌رسانی به مردم در حادثه‌های حریق کمک شایانی شود و زمان رسیدن به حریق در منطقه غرب مشهد کاهش یابد.

وی همچنین از افتتاح 18 دستگاه مدیریت پسماند و نگهداری زمستانی در راستای خدمت‌رسانی به مردم اظهار خرسندی کرد.

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول