اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار منطقه یک شیراز:

عوامل اجرایی پروژه تقاطع معالی‌آباد تمام بومی است

خبرگزاری فارس: شهردار منطقه یک شیراز گفت: در پروژه تقاطع غیر همسطح معالی‌آباد این شهر عوامل غیربومی حضور ندارند.

عوامل اجرایی پروژه تقاطع معالی‌آباد تمام بومی است

اشکان ضرغامی در حاشیه ملاقات عمومی با شهروندان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: پروژه تقاطع سه‌سطحی معالی‌آباد تمام شیرازی است و مشاور، پیمانکار و کارفرمای طرح از اهالی شیراز هستند.

وی افزود: پروژه تقاطع سه سطحی معالی‌آباد از پروژه‌های موفق شهری شیراز است و شایعاتی که با توجه به طرح خاص آن مبنی بر اصفهانی‌بودن عوامل اجرایی مطرح می‌شود، صحت ندارد.

این مدیر شهری تصریح کرد: پروژه تقاطع سه‌سطحی معالی‌آباد از پروژه‌های شاخص منطقه یک است که ترافیک صنایع را تسهیل و دسترسی غرب به شرق شیراز را در محدوده بلوار صنایع، معالی‌آباد و چمران تسهیل می‌کند.

وی ادامه داد: این پروژه در حال حاضر بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش‌بینی می‌شود زودتر از قرارداد 30 ماهه با پیمانکار به اتمام برسد چرا که در ایام تعطیل و سه شیفت شبانه‌روزی کار ادامه دارد.

مدیر منطقه یک شهرداری شیراز با اشاره به پروژه پل بزرگ چمران اضافه کرد: در این طرح برای نخستین بار در سطح شیراز سیستم قالب شاریو با به کارگیری دانش روز  استفاده شده که بدون ایجاد اختلال در ترافیک و به وسیله قالب تمام مکانیکی، عملیات اجرایی در بالای سر خودروهای عبوری به پیش می‌رود.

وی افزود: منطقه یک شهرداری قطب تجاری اداری شیراز است و بیشترین معضلات ترافیکی این شهر نیز مربوط به منطقه یک شهرداری است.

بنا به اظهار ضرغامی، در راستای حل این مشکل پروژه‌های عمرانی وسیعی با مبلغ بیش از 200 میلیارد تومان در سطح منطقه یک در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: با اجرای این پروژه‌ها شاهد تحول چشمگیری در منطقه یک و در سطح شهر شیراز خواهیم بود.

در همین زمینه ضرغامی بیان کرد: از بزرگترین پروژه‌هایی که از سال گذشته شروع شده و امسال نیز با قوت دنبال می‌شود، پروژه بلوار بزرگراه کوهسار مهدی (عج) و تونل‌های دوقلوی کوهسار و ایمان است که دسترسی مردم از شمال به جنوب شهر را بدون درگیری ترافیکی با رینگ مرکزی شهر میسر می‌کند.

وی ابراز داشت: بخش بسیاری از ترافیک شیراز به دلیل دسترسی محلی و بخش دیگری نیز به دلیل خودروهای گذری است که برای دسترسی از شمال به جنوب مجبور هستند از رینگ مرکزی عبور کنند و با احداث بزرگراه کوهسار مهدی این تردد غیرضروری در محدوده مرکز شهر حذف می‌شود.

شهردار منطقه یک شیراز در ادامه این گفت‌وگو از پروژه تقاطع غیرهمسطح ستارخان نیز به عنوان یکی از پروژه‌های شاخص نام برد و گفت: این طرح در محدوده چهار راه ستارخان در حال اجرا است و نیمه اول سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

تقاطع غیر هم‌سطح میدان احسان نیز در این گفت‌وگو مورد اشاره ضرغامی قرار گرفت و اظهار داشت: این پروژه تیر ماه سال جاری آغاز شده و طبق برنامه زمان‌بندی 18 ماهه به پایان می‌رسد.

روکش آسفالت معابر اصلی و نیمه اصلی در سطح منطقه یک، احداث فرهنگ‌سرا در پارک محمودیه، احداث 32 متری فشار قوی بلوار معالی‌آباد و پوشیده‌کردن جداول شهری که در برخی معابر به عرض خیابان می‌افزاید و باعث تسهیل پارک خودروها و روان‌سازی ترافیک می‌شود دیگر مواردی بود که شهردار منطقه یک بدان پرداخت.

به گفته وی، در شهرداری اعتقاد بر این است که مردم سرمایه‌گذاران اصلی شهر هستند و آن چه که باعث عمران و آبادانی شهر شده از عوارض مردم محقق می‌شود.

این مدیر شهری افزود: با توجه به همین موضوع که مردم باید در اداره شهرداری سهیم باشند آنان را می‌توان میزبان و خدمتگزاران شهرداری را میهمانان مردم توصیف کرد.

وی ادامه داد: در راستای اجرای همین سیاست و طرح تکریم ارباب رجوع که شهردار شیراز تاکید بسیاری بر آن دارد شهرداران مناطق هفته‌ای دو بار به صورت حضوری با مردم ملاقات دارند و هفته‌ای دو بار نیز بازدید فنی مرتبط با کار ارباب رجوع انجام می‌شود.

ضرغامی خاطرنشان کرد: برای حل بعضی از پرونده‌هایی که حل آن علاوه بر شهرداری منطقه نیاز به مساعدت سایر دوایر، معاونت‌ها و مدیریت‌ها دارد هر هفته روزهای شنبه شهردار به اتفاق سایر معاونان و دوایر در یکی از مناطق حضور پیدا می‌کند تا  این کار انجام و پرونده‌‌ها از پیچ و خم اداری خارج شده و به صورت سریع رسیدگی شود.

به گفته وی، این هفته برای رسیدگی به پرونده‌های مشکلات شهروندان منطقه یک، حدود 20 ارباب رجوع به محل ملاقات عمومی مراجعه کردند و محور خواسته‌های آنان را بحث سرمایه‌گذاری، شهرسازی، درآمدی و تملک و ... تشکیل می‌داد که در اکثر موارد صورتجلسه و برای اقدام بعدی دستور لازم صادر شد.

مدیر شهرداری منطقه یک شیراز تصریح کرد: شهرداری منطقه یک نخستین منطقه پایلوت بود که فاز یک طرح شهرداری الکترونیک آن در سال 1387 اجرا شد و پس از آن مناطق 9 گانه نیز این طرح را اجرا کردند.

وی افزود: در حال حاضر فاز دو و سه شهرداری الکترونیک در حال اجرا است که بخشی از فاز دو آن، ماه گذشته افتتاح شد.

ضرغامی تصریح کرد: پس از پیاده‌سازی کامل طرح شهرداری الکترونیک با حذف ارتباط مستقیم کارمند و ارباب رجوع و تسهیل سرعت کار، فرد بدون نیاز به مراجعه حضوری در منزل از آخرین وضعیت پرونده، عوارض، مجوز، ضابطه‌ها و ... اطلاع پیدا کرده و بخش بسیاری از مراجعات حذف می‌شود.

انتهای پیام/صا10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول