اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال گلستان خبر داد

فعالیت 1100 شبکه اعلام ثبت وقایع حیاتی در گلستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال گلستان گفت: یک‎هزار و 100 نقطه در گلستان از طریق شبکه اعلام نسبت به شناسایی و ثبت وقایع حیاتی فعالیت می‎کنند.

فعالیت 1100 شبکه اعلام ثبت وقایع حیاتی در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان سیف‎الله ابوترابی عصر شنبه در همایش تقدیر از ثبت یاران استان گلستان اظهار داشت: شبکه اعلام برای نخستین بار در سال 1385 با عضویت دستگاه‎های مختلف و بر اساس ماده پنج قانون ثبت احوال شکل گرفته و به عنوان شبکه‎ای گسترده فعالیت می‎کند.

وی در خصوص دستگاه‎هایی که با شبکه اعلام همکاری دارند تصریح کرد: بهورزهای خانه بهداشت، دهیاران، متولیان، اعضای شورای اسلامی، مسئولان پست آی‎سی‎تی روستایی، فرماندهان پایگاه‎های بسیج، آموزشیاران نهضت سوادآموزی، مدیران مدارس روستایی، تعاونی‎های روستایی و عشایری و در بعضی از روستاها که احتمال فقدان موارد مذکور وجود دارد افرادی به عنوان یاوران ثبت احوال انتخاب می‎شوند و این همکاری را به صورت مستمر دارند.

این مسئول با اشاره به چشم‎انداز سازمان ثبت احوال در افق 1404 بیان داشت: ثبت احوال به عنوان سازمانی یادگیرنده، کارآمد، اثربخش، خلاق، نوآور و تحو‎ل‎گرا، نظام‎مند تلاش می‎کند تا در انتشار آمار جمعیتی برای برنامه‎ریزی کشور مؤثر و نقش‎آفرین باشد.

مدیرکل ثبت احوال گلستان از ثبت 2 هزار و 132 واقعه ولادت در پنج‎ ماهه ابتدای امسال خبر داد و یادآور شد: از این تعداد 2 هزار و 52 مورد توسط خانه‎های بهداشت، 42 مورد توسط دهیاران و 38 نفر از طریق شورای شهر ثبت و اعلام شده است.

ابوترابی آمار واقعه وفات در پنج‎ ماهه نخست امسال را یک‎هزار و 691 نفر عنوان کرد و ابراز داشت: 439 واقع از سوی خانه‎های بهداشت، یک‎هزار و 20 نفر از طریق دهیاران، 108 مورد از طریق شورای اسلامی و 124 واقعه از طریق یاوران ثبت اعلام شده است.

وی با بیان اینکه در گلستان شاهد کمترین تخلفات در ثبت وقایع حیاتی بوده‎ایم خاطر نشان کرد: اعلام به موقع وقایع وفات از سودجویی برخی افراد جلوگیری می‎کند که توجه به این مهم یکی از ضروریات در ثبت احوال تلقی می‎شود.

مدیرکل ثبت احوال گلستان حوزه روستایی را حلقه واسط شبکه اعلام و دهیاران عنوان کرد و گفت: اطلاع‎رسانی دقیق در این راستا نقش مهم و بسزایی دارد.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول