اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان جهان صورت گرفت

درخشش نمایندگان ایران در میان دانشجویان قاری و حافظ جهان

خبرگزاری فارس: چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان جهان در تبریز با درخشش نمایندگان شایسته ایران در هر دو بخش حفظ و قرائت خاتمه یافت.

درخشش نمایندگان ایران در میان دانشجویان قاری و حافظ جهان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، این دوره از مسابقات که از 21 شهریور ماه به میزبانی شهرداری تبریز و در دو بخش حفظ کل و قرائت با حضور 100 دانشجوی قاری و حافظ کل از 52 کشور مسلمان در مصلی اعظم امام خمینی(ره) تبریز در جریان بود صبح امروز با معرفی قاریان و حافظان برتر به کار خود پایان داد.

در رشته حفظ کل قرآن کریم، ابوذر کرمی از جمهوری اسلامی ایران موفق به کسب رتبه اول این مسابقات شد و پس از وی محمدالمصطفی ولدالشیخ احمد از موریتانی، و محمدمحمد خفاجی المحلاوی از مصر، حائز رتبه‌های دوم و سوم شدند.

در رشته قرائت نیز مجید فقیه نماینده شایسته جمهوری اسلامی ایران اول شد و رتبه‌های دوم و سوم این دوره از مسابقات به ترتیب به محمدمهدی عزالدین از لبنان و عنایت‌الله عصمت‌یار از افغانستان رسید.

بر اساس این گزارش، در پایان رقابت‌های فینال چهارمین دوره مسابقات بین‏‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان، نمایندگان جمهوری اسلامی ایران رتبه‌های برتر را از آن خود کردند.

بنا بر این گزارش، در مرحله فینال این مسابقات که روز گذشته، با تلاوت افتخاری شیخ عبدالفتاح الطاروطی، داور این دوره از مسابقات از کشور مصر آغاز شد، در رشته حفظ کل هفت نفر و در قرائت نیز شش نفر از سوی هیئت داوران برای حضور در فینال معرفی شدند.

در رشته حفظ کل قرآن کریم ابوذر کرمی از جمهوری اسلامی ایران، محمدالمصطفی ولدالشیخ احمد از موریتانی، محمدمحمد خفاجی المحلاوی از مصر، انصارالدین انصار از اندونزی، مهتدی عبدلحی‌اف از تاجیکستان، ابوبکر علی‌موتبی از اوگاندا و فاروق اعظم از کشور قطر به مرحله نهایی این مسابقات راه یافتند.

همچنین در رشته قرائت تحقیق نیز مجید فقیه از جمهوری اسلامی ایران، محمدمهدی عزالدین از لبنان، عبدالله احمدحسن از کویت، عباس علی سید از آلمان، عنایت‌الله عصمت‌یار از افغانستان و قاسم احمدرضی احمدحسن از کشور بحرین به عنوان فینالیست‌های این دوره از مسابقات معرفی شدند.

پس از رقابت فشرده بین شرکت‌کنندگان در نهایت با داوری هیئت داوران چهارمین دوره مسابقات بین‏‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان، در رشته حفظ کل قرآن کریم ابوذر کرمی و در رشته قرائت تحقیق قرآن کریم مجید فقیه از جمهوری اسلامی ایران مقام‌های اول را کسب کردند. 

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول