اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه:

ازدواج تیری زهرآگین به قلب شیطان است

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به آثار و برکات ازدواج برای فرد و جامعه گفت: ازدواج سنتی حسنه و تیری زهرآگین به قلب شیطان است.

ازدواج تیری زهرآگین به قلب شیطان است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام علی بهشتی امروز پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرری اظهار داشت: گاهی می‌شنوید که از هر 10 ازدواج سه ازدواج به جدایی می‌انجامد که در نتیجه این مسئله باید بگوییم که به رسانه و اینترنت باید بیشتر توجه شود.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: ما در سایه قرآن کریم و اهل بیت قرار داریم و در قرآن کریم بیش از 300 آیه در رابطه با خانواده آمده و در احادیث بیش از هزار حدیث به این موضوع پرداخته است.

این محقق و پژوهشگر در رابطه با اقدامات جوانان در زمان قبل از ازدواج بیان کرد: نیاز است که به مطالعه و گفت‌وگو پرداخته شده و نزد کارشناسان بنشینیم تا پیش از ازدواج به درستی تصمیم بگیریم و پایه تشکیل کانون خانواده را مستحکم بنا کنیم.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم افزود: خداوند نظام بین جهان را به بهترین شکل طراحی کرده و همه چیز را به بهترین شکل قرار داده و همه موجودات را با استحکام و به دور از سستی قرار داده است.

بهشتی تأکید کرد: نظام جهان، نظامی احسن و اتقن است و در این نظام خداوند موجودات را زوج قرار داده و مسئله ازدواج در بین گیاهان، حیوانات، انسان‌ها و ... است.

استاد حوزه و دانشگاه توضیح داد: ازدواج جمادات با ترکیب انجام می‌شود همانند ترکیب هیدروژن و اکسیژن که نتیجه ازدواج این دو، ایجاد آب است و تنها مسئله ازدواج به انسان اختصاص داده نشده است.

وی بیان داشت: ازدواج در زمان‌های قدیم بسیار آسان بوده اما هم اکنون این مسئله بسیار مشکل شده و باید با مطالعه صورت گیرد.

بهشتی ادامه داد: جدایی و اختلاف در میان جمادات، حیوانات و ... نیست و همان راهی را که خداوند برای آنها تعیین کرده می‌روند و هیچ کدام از موجودات از حق خود بیشتر نمی‌خواهند.

این استاد حوزه و دانشگاه  اضافه کرد: چند صد سال است که دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که نباتات جفت هستند اما این مسئله از هزاران سال قبل در قرآن کریم آمده است.

وی در پایان یادآور شد: در میان گیاهان گاهی ازدواج به وسیله انسان صورت می‌گیرد و میان گیاهان نیز جدایی و اختلاف نیست.

انتهای پیام/ب۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول