اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از دیدار یوسفیان‌ملا با مدال‌آوران آمل؛

مجلسی‌ها از قهرمانان المپیکی و پارالمپیکی در آینده‌ای نزدیک تجلیل می‌کنند

خبرگزاری فارس: یوسفیان‌ملا عضو کمیسیون برنامه و بودجه و نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز از دو مدال‌آور جهانی و مرد طلایی کشتی فرنگی المپیک 2012 لندن در آمل دیدار کرد.

مجلسی‌ها از قهرمانان المپیکی و پارالمپیکی در آینده‌ای نزدیک تجلیل می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، دیدار مسئولان از مدال‌آوران ورزشی و خانواده‌های‌شان می‌تواند تاثیر بسزایی در مدال‌آوری ورزشکاران، ترویج امر ورزش و تشویق جوانان برای تداوم افتخارآفرینی‌ها باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی به همراه جمشیدپناه رئیس اداره ورزش و جوانان این شهرستان شامگاه پنج‌شنبه به دیدار سه مدال‌آور رشته ورزشی کشتی فرنگی و آزاد آمل در رقابت‌های جهانی و المپیک رفتند.

عزت‌الله یوسفیان‌ملا در نخستین دیدار به سراغ نفر سوم مسابقات کشتی آزاد ناشنوایان جهان در بلغارستان رفت.

مجتبی لطیفی در این دیدار صمیمانه با اعلام اینکه 28 سال سن داشته و دارای مدرک کارشناسی تربیت بدنی است، بیان داشت: المپیک ناشنوایان در رشته کشتی از 14 شهریور ماه کار خود را آغاز کرده و مسابقه رده‌بندی ما در روز 18 شهریور ماه امسال برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه سطح این دوره از رقابت‌ها بالا بوده و کشورهای نامی کشتی در آن حضور داشتند، یادآور شد: در دوره گذشته مدال نقره این رقابت‌ها را از آن خود کردم و همچنین دو مدال نقره قهرمانی جهان در سال 2007 نیز در کارنامه ورزشی خود دارم.

رئیس هیئت ورزشی ناشنوایان آمل نیز در این نشست ابراز داشت: از سال 1386 این هیئت در شهرستان کار خود را آغاز کرده ولی با فراز و نشیب‌هایی همراه بود ولی در مدت دو سال فعالیت‌ام دوباره فعالیت خود را از سر گرفت.

علیرضا رضازاده اظهار داشت: 30 ورزشکار ناشنوای فعال در این هیئت سازماندهی شده‌اند که لطیفی به همراه علی محسنی در رشته تنیس روی میز علاوه بر مسابقات آسیایی با عضویت در تیم ملی به رقابت‌های جهانی اعزام شدند و همچنین سه اعزام به خارج از کشور نیز داشتیم.

* مهمترین دغدغه ورزشکاران ناشنوا اشتغال است

رضازاده با اعلام اینکه مهمترین دغدغه ورزشکاران ناشنوا اشتغال است، تصریح کرد: باید مسئولان به وضعیت کار این ورزشکاران که با شرایط خاص مشغول مدال‌آوری هستند توجه داشته باشند.

رضازاده ادامه داد: باید به ورزشکاران ناشنوا و معلولان توجه بیشتری شود.

در دومین دیدار مسئولان آملی به سراغ قاسم رضایی رفتند، مرد طلایی میدان سخت المپیک 2012 لندن، جوان 27 ساله‌ای که نام ایران اسلامی و پرچم سه رنگ کشورمان را با افتخار بر فراز دیگر کشورهای دنیا در انگلیس کشوری که از هر لحاظ با ایران اسلامی مشکل دارد به اهتزاز درآورد و نشان داد که همیشه یک ایرانی غرورآفرین استکبارستیز است و به هر شکلی که بتواند می‌تواند مشت گره کرده خود را به سوی مستکبران روانه کند.

خانواده رضایی کشتی‌گیر طلایی وزن 96 کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در المپیک از زحمات مسئولان استان و شهرستان صمیمانه قدردانی کردند.

* تجلیل مجلسی‌ها از قهرمانان المپیکی و پارالمپیکی  در آینده‌ای نزدیک

یوسفیان‌ملا در این بازدید عنوان کرد: در شرایطی پهلوان رضایی این مدال با ارزش را کسب کرد که انگلیس سفارت‌اش را در ایران بسته بود و حتی اجازه نداده بود که کسی را به عنوان حافظ منافع بین دو کشور در نظر بگیریم و همه عوامل سفارت را از خاک‌اش بیرون کرد.

وی از برگزاری مراسم تجلیل مجلسی‌ها از قهرمانان المپیکی و پارالمپیکی 2012 در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

* رضایی در تاریخ ورزش ایران ماندگار و جاوید خواهد ماند

عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور با اعلام اینکه کار بزرگ این ورزشکار کشورمان برای همیشه ماندگار و جاوید خواهد ماند، گفت: انتظار ما این است تا رضایی بار دیگر در المپیک 2016 برزیل در ریو بتواند به عنوان مدافع قهرمانی به مدال طلای این رقابت‌ها دست یابد.

یوسفیان‌ملا با تاکید اینکه هم‌اکنون با توجه به مدال‌آوری جوانان ما در عرصه‌های بین‌المللی و جهانی سر ما بین دیگر نمایندگان شهرستان‌های کشور بالا است و حرف‌های زیادی برای گفتن داریم، عنوان کرد: امیدواریم این افتخارآفرینی‌ها برای همیشه تداوم داشته باشد.

رئیس اداره ورزش و جوانان آمل نیز در این مراسم بیان داشت: کسب مدال المپیک روزگاری در این شهرستان از آرزوهای دیرینه مردم بوده و حتی به یک رویا تبدیل شده بود.

هاشم جمشیدپناه افزود: رضایی پرافتخارترین ورزشکار شهرستان آمل است که با دو بار حضور در المپیک رکوردی قابل تامل در این شهر دارد.

* اختصاص اعتبار یک میلیاردی تومانی در آمل برای ساخت اماکن ورزشی

وی با اعلام اینکه خوشبختانه این ورزشکار منش پهلوانی خود را حفظ کرد، گفت: رضایی بعد ناکامی در المپیک 2008 پکن در نخستین گام ادامه ورزش قهرمانی خود در رقابت‌های ترکیه با قرعه اسرائیل روبرو شده ولی ناامید نشده بلکه تلاش‌های‌اش بیش از گذشته شد تا اینکه در رقابت‌های گزینشی المپیک در قزاقستان توانست با کسب مدالی خوش‌رنگ بلیط لندن را رزرو کند و در المپیک نیز با افتخار برسکوی قهرمانی بیاستد.

جمشیدپناه تصریح کرد: با توجه نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی حدود یک میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار برای ساخت اماکن ورزشی در نظر گرفته شده که برای احداث سالن در بخش لاریجان در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: همچنین با همت یوسفیان‌ملا نماینده مردم آمل در مجلس ساخت مکان ورزشی در آب اسک لاریجان کلنگ‌زنی شده، در روستای آهنگرکلای دابودشت نیز فنداسیون سالن ورزشی با مشارکت وی ریخته شده و در لیتکوه و کاسمده بخش امامزاده عبدالله(ع) نیز اماکن ورزشی احداث می‌شود.

* آغاز تمرینات آماده‌سازی قاسم رضایی برای رقابت‌های جهانی و المپیک

قاسم رضایی نیز در این دیدار بیان داشت: خدا را بسیار شکرگذارم که توانستم برای کشورم در دنیا افتخار بیافرینم و سربلند از لندن به ایران بیایم.

وی با اعلام اینکه تمرینات آماده‌سازی خود را جهت کسب آمادگی مطلوب و تداوم مدال‌اوری در مسابقات جهانی و المپیک 2016 ریوی برزیل آغاز کرده است، یاداور شد: روزهای فرد هفته در سالن کشتی تختی این شهرستان تمرینات خود را دنبال می‌کنم.

در سومین و آخرین دیدار یوسفیان‌ملا از قهرمانان جهانی کشتی مسیر ما به شهر دابودشت رسید.

این بار قهرمان ما کم سن و سال بود، علیرضا حاتمی کشتی‌گیر وزن 50 کیلوگرم کشتی فرنگی کشورمان که متولد سال 1371 بوده و تنها 19 سال سن دارد.

این کشتی‌گیر با آتیه کشورمان که در مسابقات کشتی آزاد جوانان جهان در کشور تایلند که 21 کشتی‌گیر برتر دنیا حضور داشتند به مدال برنز دست یافت.

حاتمی صبح دیروز پنج‌شنبه وارد آمل شده و با استقبال گرم و پرشور دوست‌داران ورزش در این شهرستان حاضر در میدان قائم روبرو شده و پس از گذراندن مسیر‌های اصلی شهر به زادگاه‌اش دابودشت رفت.

یوسفیان‌ملا یکی از مهمانان ویژه این ورزشکار کشورمان در روز نخست بازگشت‌اش به آمل بود.

* درخشش در میادین المپیک به هیچ وجه دور از دسترس نیست

حاتمی در این دیدار از کشتی‌هایش گفت و شرح داد که در دور نخست توانست کشتی‌گیر قدرتمند آمریکا را با نتایج سه بر یک در وقت نخست و هفت بر یک در وقت دوم با اقتدار شکست دهد.

وی در دیدارهای بعدی کشتی‌گیران رومانی را شکست داد ولی با مغلوب شدن مقابل کشتی‌گیر روس به دیدار رده‌بندی رفت و با غلبه کشتی‌گیر ارمنستان به نشان برنز رسید.

حاتمی با اعلام اینکه سطح این دوره از رقابت‌ها بسیار بالا بود، تصریح کرد: باید ورزشکاران المپیکی شهرمان را به عنوان الگو انتخاب کنم تا بتوانم در رقابت‌های المپیک آینده به عنوان نماینده ایران کسب مدال کنم.

وی که نشان طلای رقابت‌های آسیایی کشتی آزاد در سال 2011 را نیز در کارنامه خود دارد، ابراز امیدواری کرد تا با پشتکار، تلاش شبانه‌روزی و کسب تجربه درخشش در میادین المپیک به هیچ وجه دور از دسترس نیست.

به گزارش فارس، در این دیدارها عزت‌الله یوسفیان‌ملا نماینده آمل در مجلس شورای اسلامی لوح سپاس و هدایایی را به این ورزشکار مدال‌اور جهانی اهدا کرد.

--------------------------

گزارش از قربانعلی مسافر

انتهای پیام/ی10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول