اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مقصد تهران

رئیس مجلس تبریز را ترک کرد

خبرگزاری فارس: رئیس مجلس شورای اسلامی بعد از بازدید از مناطق زلزله‌زده ارسباران و شرکت در مراسم افتتاحیه چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان جهان، تبریز را به مقصد تهران ترک کرد.

رئیس مجلس تبریز را ترک کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی لاریجانی که ظهر امروز به منظور حضور در افتتاحیه چهارمین مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان جهان به تبریز سفر کرده بود، ساعاتی پیش تبریز را به مقصد تهران ترک کرد.

وی ‌در راس هیئتی متشکل از نمایندگان مجلس وارد تبریز شد و سپس به منظور بازدید و سرکشی از مناطق زلزله‌زده آذربایجان به چند روستای آسیب‌دیده از زلزله سفر کرد.

طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار بود لاریجانی از طریق بالگرد به مناطق زلزله زده سرکشی کند که به دلیل هوای جوی نامساعد با ماشین به روستاهای «زنگ‌آباد» ورزقان، «کویج» هریس و «دونیق» در اهر عزیمت کرد.

لاریجانی در دیدار با مردم زلزله‌زده در جمع آنان حاضر شده و در جریان نیازمندی و مشکلات آنها قرار گرفت.

وی با تأکید بر ضرورت تسریع در خدمات‌رسانی به مناطق زلزله‌زده استان آذربایجان‌شرقی گفت: مجلس آمادگی دارد تا قوانین مورد نیاز برای کمک به زلزله‌زدگان را به تصویب برساند.

لاریجانی با بیان اینکه خاکبرداری‌ها در بسیاری از روستاهای مناطق زلزله‌زده انجام شده است، افزود: البته در بعضی مناطق هنوز خاکبرداری‌ها باقی مانده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه پی‌کنی در برخی مناطق برای ساختمان‌سازی آغاز شده است، ادامه داد: در برخی نقاط ساخت و سازها تا زیر سقف پیش رفته البته در روستای "زنگ‌آباد" از توابع شهرستان ورزقان کار مقداری عقب است.

لاریجانی، یکی از مشکلات مردم در مناطق زلزله‌زده را مشکل زمین برشمرد و یادآور شد: در این زمینه رسیدگی‌ها در دست پیگیری است تا سرعت کار بیشتر شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی پس از بازدید از مناطق زلزله‌زده شامگاه امروز در افتتاحیه مسابقات قرآن که با حضور 52 کشور به مدت چهار روز در تبریز در حال برگزاری است، شرکت کرد و از اینکه به دلیل وضعیت نامناسب جوی نتوانسته به موقع برای ایراد سخنرانی به مراسم افتتاحیه برسد از حاضران عذرخواهی کرد.

انتهای پیام/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول