اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

دهه فجر پایان انتظار 6 ساله برای افتتاح استادیوم 15 هزار نفری ارومیه

خبرگزاری فارس: مسئولان و مدیران ارشد استانی در امر ورزش در حالی از افتتاح ورزشگاه 15 هزار نفری شهید باکری ارومیه خبر می‌دهند که اقدامات مربوط به این ورزشگاه هنوز دارای مشکلات و معایب فراوانی است.

دهه فجر پایان انتظار 6 ساله برای افتتاح استادیوم 15 هزار نفری ارومیه

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، ورزشگاه شهید باکری ارومیه با ظرفیت گنجایش 15 هزار نفر به عنوان بزرگ‌ترین ورزشگاه آذربایجان‌غربی و یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های عمرانی استان با گذشت بیش از هشت سال از کلنگ‌زنی همچنان در انتظار بهره‌برداری به سر می‌برد.

این در حالی است که مسئولان مرتبط با امور ورزش چندین سال متوالی است که وعده افتتاح این طرح در دهه فجر را می‌دهند اما با فرا رسیدن زمان مقرر هیچ جنبشی در این خصوص مشاهده نمی‌شود.

برای پیگیری این امر و قرار گرفتن در جریان روند کاری طرح سراغ تنی چند از مسئولان مرتبط می‌رویم تا سخنان آن‌ها را در این خصوص شنوا باشیم:

* دهه فجر زمان حتمی بهره‌برداری از استادیوم 15 هزار نفری ارومیه

علی ملااحمدی مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی در این خصوص گفت: ورزشگاه 15 هزار نفری شهید باکری ارومیه به طور یقین در دهه فجر سال جاری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و امید است جوانان و سایر اقشار مردم از این طرح استفاده ببرند.

وی افزود: با قرار گرفتن این طرح در مجموعه طرح‌های مهر ماندگار شاهد جهش چشمگیر در ادامه فعالیت این طرح هستیم.

در همین راستا سراغ فعالان در کارگاه ورزشگاه 15 هزار مفری ارومیه رفتیم تا بیشتر در جریان عملیات اجرایی طرح قرار گیریم.

* پیشرفت فیزیکی 76 درصدی در ساخت استادیوم

در این راستا بهزاد افشارفر به عنوان سرپرست کارگاه ساخت استادیوم به سؤالات مطروحه پاسخ داده و می‌افزاید: در حال حاضر پروژه ورزشگاه شهید باکری ارومیه حدود 76 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به مشکلات موجود بر سر راه بهره‌برداری از این طرح گفت: با توجه به اینکه حدود 120 نفر در این پروژه مشغول فعالیت هستند باید روند اعتباررسانی به طرح تندتر شده و در آینده شاهد افزایش سطح همکاری‌های مسئولان با مدیران اجرایی پروژه باشیم.

افشارفر در ادامه با بیان این نکته که تغییر پیمانکار موجب کندی روند احداث ورزشگاه شده خاطرنشان کرد: پیمانکار نخست این طرح پس از انجام اقدامات سودده فعالیت خود را متوقف کرده و از اواخر تابستان 88 پیمانکار جدید با وجود مشکلات فراوان فنی و اعتباری وارد عمل شده که تاکنون نیز با همین مشکلات مواجه هستیم.

* نیاز 8 میلیارد تومانی برای تحویل پروژه

وی در خصوص نحوه ارائه اعتبارات به طرح ورزشگاه 15 هزار نفری ارومیه تصریح کرد: در صورتی که تا دو ماه آینده 8 میلیارد تومان بودجه اختصاص‌یافته به طرح برای ادامه فعالیت تزریق نشود متأسفانه شاهد کندتر شدن روند اجرایی خواهیم بود.

سرپرست کارگاه ساخت ورزشگاه شهید باکری ارومیه در بخشی از سخنان خود برخی مشکلات فنی را ناشی از بی‌تجربگی پیمانکار اول دانست و ابراز داشت: در دنیای امروزی دیگر جایی برای قرار دادن سایبان‌های سنگین وزن نداریم اما در این طرح سایبان‌هایی با وزن 260 تن نصب شده که خود به عنوان مشکلی اساسی در طرح به شمار می‌رود و باید چاره‌ای برای آن اندیشیده شود.

افشارفر در پایان تاکید کرد: برخی انتقادها از پیمانکار طرح به ناحق اظهار شده و تا به امروز هیچ‌گونه تعللی در ساخت پروژه وجود نداشته مگر اینکه اقدامات پیمانکار قبلی موجب بازسازی بخش‌هایی از طرح شده باشد که نباید این امر را موجب تأخیر در بهره‌برداری به حساب آورد بلکه این اقدامات تنها برای حفظ جان مردم و در راستای تعهدات این شرکت بوده است.

البته در این میان سخنان معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی که هم‌اکنون عهده‌دار سمت ریاست هیئت فوتبال استان نیز هست جالب و درخور توجه است.

* پایان کار دولت دهم زمان بهره‌برداری از طرح‌های مهم ورزشی استان

سید جواد محمودی در سخنانی اظهار داشت: تمام اهتمام مدیریت عالی استان بر افتتاح طرح‌های نیمه‌تمام ورزشی تا پایان کار دولت دهم بوده و در همین راستا اعتبارات خوبی نیز در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بهره‌برداری از فاز نخست ورزشگاه شهید باکری ارومیه در دهه فجر امسال انجام می‌شود و باید برای اجرای سریع‌تر این طرح اعتبارات و تصمیمات بهتر و بیشتری اتخاذ شود.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی در پایان گفت: قرار دادن پروژه‌های مهم ورزشی استان در قالب پروژه‌های مهر ماندگار، مهم‌ترین دلیل تسریع عملیات اجرایی آن‌ها بوده و به همین سایر طرح‌های مهم نیز در نسخه استانی طرح‌های مهر ماندگار جای داده شده است.

* بهره‌برداری از ورزشگاه شهید باکری ارومیه پل ارتباطی ورزش استان با ورزش حرفه‌ای

با توجه به سخنان مدیران عالی استان و همچنین سرپرست اجرایی این پروژه باید در انتظار افتتاح بزرگ‌ترین طرح ورزشی

آذربایجان‌غربی در دهه فجر سال جاری باشیم تا شاید مرهمی بر زخم‌های چندین ساله ورزش این استان باشد که در کمال کم برخورداری از امکانات روز دنیا یکی از استان‌های مهم و قهرمان‌پرور در رشته‌های مختلف است.

بهره‌برداری از استادیوم 15 هزار نفری استان همچنین می‌تواند زمینه‌ساز حضور تیم‌های برتر در آذربایجان‌غربی و بهره‌گیری جوانان از تجربیات بزرگان ورزش کشور باشد که نتیجه این اقدام چیزی جز ارتقای سطح ورزش آذربایجان‌غربی و افزایش روزافزون نشاط و سلامتی در استان نخواهد بود.

------------------------------

گزارش از سجاد امیرکردلر

-----------------------------

انتهای پیام/خ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول