اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی دفتر مطالعات و تحقیقات زنان

هم‌اندیشی «الهیات جنسیتی» برگزار شد

خبرگزاری فارس: نشست هم‌اندیشی «الهیات جنسیتی» با حضور اعضای هیئت علمی دفتر مطالعات و تحقیقات زنان وابسته به مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد.

هم‌اندیشی «الهیات جنسیتی» برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، زهرا امین‌مجد عضو هیئت علمی دفتر مطالعات و تحقیقات زنان در این نشست تحقیق و دستاوردهای خود را در حوزه الهیات جنسیتی بیان کرد و دکتر محمدتقی کرمی، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی، به عنوان کارشناس جلسه به نقد و بررسی موضوع پرداخت.

امین‌مجد در ابتدای بحث خود اظهار کرد: پژوهش حاضر درصدد است تا ضمن تبیین مقدمات نظری از جمله بحث در ماهیت کلام و تمایز آن با علوم مرتبط نشان دهد که تمام تلاش‌های صورت‌ گرفته در مسیر تبیین گزاره‌های دینی در حوزه مباحث جنسیتی، در حقیقت و در معنای موسع مراد کاری کلامی بوده ‌است. بنابراین با توجه به آنکه هویت علوم، ماتأخر و پسینی است می‌توان مجموعه‌ این تلاش‌ها را ضمن برجسته‌سازی اشتراکات و نظام‌مند کردن معنون به عنوان یک علم، با نام کلام جنسیتی کرد.

وی افزود: برای ایجاد وفاق علمی در این راستا تحقیق حاضر خود را متکفل نشان دادن ابعاد گوناگون و در عین حال مشترک (در ناحیه غایت و موضوع) این علم می‌داند.

امین‌مجد همچنین پیشنهاداتی به صورت مشخص در این رابطه مطرح کرد و گفت: این پیشنهادات ناظر به اصلاح ایرادات شکلی و روشی و نیز ایرادات محتوایی محصولات پراکنده و غیر‌منسجم این دانش اسلامی است.

وی همچنین در سرفصل‌های کلام اسلامی شامل تعریف علم کلام، نسبت کلام و الهیات و نسبت کلام با سایر علوم دین‌پژوهی و الهیات و کلام جنسیتی شامل الهیات مضاف، الهیات علوم انسانی و... به ایراد سخن پرداخت.

در ادامه این نشست دکتر محمدتقی کرمی، ضمن ذکر نقاط قوت و مثبت پژوهش صورت گرفته نظریاتی را در این مورد ارائه کرد.

در پایان جلسه اعضای هیئت علمی دفتر مطالعات و تحقیقات زنان به بیان دیدگاه‌های خود در مورد موضوع بحث پرداختند.

انتهای پیام/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول