اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مجلس خبرگان رهبری:

آمریکا به دنبال سبک کردن شکست دیپلماتیک خود است

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم گفت: آمریکا بعد از شکست وقیحانه دیپلماتیک خود مقابل ایران به هر اقدامی برای جلوگیری از آسان‌تر شدن تحمل سنگینی این شکست دست می‌زند.

آمریکا به دنبال سبک کردن شکست دیپلماتیک خود است

سید محمد واعظ‌ موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن محکوم کردن اقدام اخیر آمریکا در ساخت فیلم موهن به پیامبر اکرم(ص) آن را از سیاست‌های آمریکا و صهیونیسم در ایجاد اختلاف و فاصله بین مکاتب مختلف دانست و بیان کرد: آمریکا با هماهنگی صهیونیسم و لابی‌های آن منافع خود را در نزاع بین امت‌های مختلف می‌بیند و به همین دلیل در طول سال‌های اخیر بارها دست به اعمال وقیحانه و شنیع زده است.

وی افزود: استکبار جهانی با هماهنگی صهیونیسم و لابی آنها با توهین به ادیان الهی به ویژه اسلام، احساسات پاک ملت‌های متدین را جریحه‌دار کرده است، هر چند پس از هر اقدام مذبوحانه آنها، پاسخ دندان‌شکن از سوی همه پیروان مکاتب الهی داده شده و اتحاد و انسجام بین ملت‌های مختلف مسلمان بیش از پیش شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: از آنجا که تفضل الهی همواره با مسلمانان همراه بوده و نیز دشمنان از فهم و درک پایینی برخوردارند، آمریکا سیلی‌های زیادی در این زمینه خورده اما عبرت نگرفته است.

وی با اشاره به شکست دیپلماتیک آمریکا در جریان اجلاس سران عدم تعهد در ایران گفت: پس از برگزاری موفق اجلاس سران عدم تعهد در ایران که هیئت‌های بلندپایه از 120 کشور جهان در آن حضور یافته و ناگفتنی‌های فراوانی علیه استکبار ابراز کردند، تلاش آمریکا در منزوی نشان دادن ایران ناکام ماند و معلوم شد نه تنها نظام اسلامی منزوی نشده بلکه در قلوب ملت‌ها جای دارد و آنها با آرمان‌های نظام اسلامی هماهنگ هستند.

واعظ موسوی ادامه داد: آمریکا بعد از شکست وقیحانه دیپلماتیک خود مقابل ایران به هر اقدامی برای جلوگیری از شکست یا آسان‌تر شدن تحمل سنگینی آن دست می‌زند اما مطمئنا پیروان ادیان الهی با این عمل ابلهانه که به قصد توهین به اسلام و ایجاد تفرقه و سست نشان دادن پایه‌های اعتقادی مسلمانان صورت گرفته، مخالفت خواهند کرد و آمریکا سیلی محکم دیگری در این عرصه خواهد خورد.

وی با اشاره به حرکت خودجوش مردم لیبی در محکومیت این اقدام موهن و زشت عنوان کرد: پس از گذشت سه دهه از پیروزی انقلاب ایران، این حرکت به عنوان سرمشق ملت‌های زیر ستم درآمده و ملت‌های انقلابی چون لیبی، تونس و مصر برای استیفای حق خود به پا خاستند.

استاد حوزه علمیه قم گفت: همه مسلمانان با وجود تلاش‌های استکبار و امریکا و غرب زیر پرچم اسلام جمع شده و در صدد اجرای احکام اسلامی در کشور خود هستند.

واعظ موسوی ابراز داشت: در لیبی پس از سقوط دیکتاتور، مردم با حرکت خودجوش خود نشان دادند، روحیه انقلابی و اسلام‌گرایی در آنها به شدت قوی است و در هر عرصه‌ای که احساس کنند اسلام نیازمند کمک است، به یاری اسلام می‌شتابند و به راحتی اجازه نفوذ و تسلط فرهنگ غرب و صهیونیسم را در کشور خود نمی‌دهند.

انتهای پیام/ل10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول